Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Sådär ser det ut för våra köp på jobbet, men privat lär det va svårslaget.
Användarvisningsbild
av Rillee
Någon skulle starta en "prisjakt" för offerter
Användarvisningsbild
av Perra83
Rillee skrev:Någon skulle starta en "prisjakt" för offerter
Absolut!!!

Varför ska vi skattebetalare betala för mycket?
av Droopy
Oavsett ramavtal kan du ju alltid pruta mer, vi har 12% på vårat jobb, min chef köpte sin XC60 D4 AWD BE med VOC och rattvärme för 326k 15,5%.

Ska tilläggas att han känner säljaren, gemene man får inet 15% i rabatt här i stan iaf.
av Droopy
kalnak skrev:Hej.

Jag fick riktigt bra rabatt. ! Vågar jag posta offerten med risk för att hänga ut stackars säljaren? :D

Andra åf:are där jag visade offerten kunde inte på några som helst villkor matcha denna då de menade att de säljer med förlust....

Här har jag gjort 2 skärmdumpar på delar av offerten iaf som jag slog till på.

På sista länken ser ni spec och rabatter.

http://prntscr.com/a0sftw

http://prntscr.com/a0sghk

Var det privat el tjänstefordon och v-däck vid sidan om?
av kalnak
Det var tjänstebil med v-däck vid sidan om.

Vårt ramavtal är på 15% på bil och 13% på tillval.

Jag fick däremot 15.5% på bil och 13% på paket också.

Efter lagd beställning frågad jag om det fanns möjlighet att beställa en privat med samma rabatter vilket det gick :)
av Droopy
Hur får ni till ramavtal på privatköp, jag har verkligen försökt och säjarna ochså, och det går inte, det måste vara en juridisk person som står som ägare på fordonet. Jag frågade senast idag igen på den kärran jag nu best, och säljaren sa att hade det gått hade han såklart gjort det.

Hur går ni tillväga, det skulle jag verkligen vilja veta el så ger du mig numret till säljaren, jag beställer av honom direkt i morgon och avbeställer den andra.
Användarvisningsbild
av mane
Fick min orderlagd idag i "min Volvo" - så förhoppningsvis är den väl klar innan midsommar 8) :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]