- sön 18 okt 2015, 19:51
#1013171
Hos tillverkaren finns då ofta speciella stationer på linen där endast adaptioner görs, du kan då rada upp ett gäng lådor mot en broms eller hur de nu kör det och köra en speciell cykel utan att den sitter i ett fordon.
LJN skrev:Vet ej hur exakt AW levererar sina lådor men när man som OEM köper en låda från ZF så har de gjort en grundadaption i fabrik och du får ett gäng individberoende parametrar att flasha transmissionsstyr med för varje enskilt fordon. Vid haveri osv där hela lådan byts får du en ny, med egna nya parametrar. Sedan ligger den och adapterar under hela sin livstid, men hade den kommit totalt o-adapterad från tillverkaren hade den gått totalt värdelöst.Adaption behöver göras med både varm och kall låda för att bli optimal, vilket då gör att bilen behöver vara på verkstan längeHur gör Volvo när bilarna sätts ihop på fabrik?
Hos tillverkaren finns då ofta speciella stationer på linen där endast adaptioner görs, du kan då rada upp ett gäng lådor mot en broms eller hur de nu kör det och köra en speciell cykel utan att den sitter i ett fordon.