Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

BennyL skrev:
LazerHawke skrev:
BennyL skrev:Efter en långtur på blandat 80/90/100/110/120 vägar så visar min bil en förbrukning på 0,59, vilket är ganska schyst! Nu kommer jag 100+ mil på en tank! (V60T5-15)

Dessutom kan jag meddela att man kan åka typ tre mil med den röda bränslevarningslampan tänd utan att det blir soppatorsk... Hur jag vet? Jag testade, fast jag hade hoppats på att det skulle finnas en mack mellan Ljungby och Halmstad på 25:an, men först i Simlomsdalen kom Q-Star som en räddande ängel och min stressnivå kunde komma ner på nyttig nivå igen :oops:

I Ljungby så skulle det räcka till typ en mil innan Halmstad, men sedan så försvann siffrorna på räckvidden och den röda lampan tändes... ingen mack i sikte, varken på naven eller i verkligheten och inte ens något som såg ut som ett samhälle... Men som sagt, det gick fint 8)
100mil plus? haha i dom intervallerna hur då? :p
Hur menar du? Körde 102 mil vid senaste tankningen och som sagt mestadels på landsväg/motorväg med lite trafik.
T5:an är dock som en nästan nykter alkis, om man bara håller honom borta från frestelsen så drar den lite, men om man det minsta visar en flaska (gasar lite) så slänger han korken och kör botten upp... :mrgreen:
precis som frågan lyder undrar jag då den drar mer 110+ :)
LazerHawke skrev:precis som frågan lyder undrar jag då den drar mer 110+ :)
Tja... från Ljungby till Uppsala är det 110/120/110/100/90/80/70 osv... Hade tankat på vägen ner och det blev lite körning inne i Halmstad också...
Om frågan är att den drar med i 110+ km/h än i lägre fart, troligen ja, men det är ganska lika på 90/100/110 och en något höjd förbrukning i 120, i alla fall om man skall kolla på staplarna. Slutresultatet 61 liter på 102 mil är vad som sades vid pumpen i torsdags!
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]