- mån 28 sep 2015, 12:43
BennyL skrev:precis som frågan lyder undrar jag då den drar mer 110+ :)LazerHawke skrev:Hur menar du? Körde 102 mil vid senaste tankningen och som sagt mestadels på landsväg/motorväg med lite trafik.BennyL skrev:Efter en långtur på blandat 80/90/100/110/120 vägar så visar min bil en förbrukning på 0,59, vilket är ganska schyst! Nu kommer jag 100+ mil på en tank! (V60T5-15)100mil plus? haha i dom intervallerna hur då? :p
Dessutom kan jag meddela att man kan åka typ tre mil med den röda bränslevarningslampan tänd utan att det blir soppatorsk... Hur jag vet? Jag testade, fast jag hade hoppats på att det skulle finnas en mack mellan Ljungby och Halmstad på 25:an, men först i Simlomsdalen kom Q-Star som en räddande ängel och min stressnivå kunde komma ner på nyttig nivå igen![]()
I Ljungby så skulle det räcka till typ en mil innan Halmstad, men sedan så försvann siffrorna på räckvidden och den röda lampan tändes... ingen mack i sikte, varken på naven eller i verkligheten och inte ens något som såg ut som ett samhälle... Men som sagt, det gick fint 8)
T5:an är dock som en nästan nykter alkis, om man bara håller honom borta från frestelsen så drar den lite, men om man det minsta visar en flaska (gasar lite) så slänger han korken och kör botten upp... :mrgreen:
Volvo Xc60 T6 Plugin Hybrid 2025