Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan du ställa in din stereo så basen blir "bra"?

Ja, jag får bra midbas UTAN att djupbasen blir brölig och släpig
2
18%
Njae, jag får en bra midbas MEN djupbasen blir brölig och släpig
3
27%
Njae, jag får en bra djupbas MEN ingen bra midbas
1
9%
Nej, jag kan varken få bra midbas eller djupbas
3
27%
Annat, utveckla nedan
2
18%
Jag var förbi min PST igår i ett annat ärende men får se i datorn att det fanns en drös med uppdateringar till bilen.
En till AUD plus ytterligare två styrenheter som ingick i samma. Vet inte om något blev bättre eftersom jag inte var beredd på att få den uppdateringen. Gick igenom ljudinställningarna och ser under surround att det går att bocka ur DPL II. 3ch stereo tycks det alltid vara. Den vill jag bocka ur men det går inte.
Spelade sedan Volbeat på MAX och det är inga större fel på harman/kardon faktiskt.
Dolby Prologic har alltid gått att boka ur, iaf på XC60, det man däremot vill det är att köra 2 kanaligt, och det har inte gått sedan Audessye.
av Göte
Sub ingår inte i premium sound, jag fick betala ca 3000 extra för en sub till mitt premium system. Har inte fått bilen än så jag kan inte säga hur bra det är, men har provkört många bilar av olika märken och alla har sjukt dåliga ljudsystem som standard.
Jag skulle personligen inte betala de pengarna PS kostar öht. När de övergav Dynaudio så gick det utför.

Däremot så är ju B&W som finns i 90-serien det bästa som jag hört i en bil någonsin
PS är inte i närheten av vad Dynaudio var men HP duger till att lyssna på radioprat, inget annat, jag har tagit PS med SUB i de senaste bilarna och vad är 12k i det stora hela om man gillar att lyssna på musik i bilen, Och BW finns ju en så länge bara i 90 serien och kostar 30k, men jag skulle ta det utan tvekan om jag stod i bilbytartankar till en X90

Köp ny lampa hos auktoriserad ÅF. Om […]

Larmsystem

Ok.vilken sida sitter den på ?

Tjuvström V70 2005

Ska kolla på det där med generator och […]

Varför V90 och inte XC90?

Snavade över den här gamla tråden […]