Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

inte nu i juli var på service bilen klarade utan problem. Jag fyllde full spolarvätska och bromsvätska var nästan för lite men de såg inte hur spolarvätska och bromsvätska var sen frågade jag personalen hur bromsvätskan blev godkänt? och spolarvätska var fullt men ni sa att ni har fyllt hur? De bad om ursäkt sig och fick en bruk spolarvätska fyllde bromsvätska. t o kände mig lurat. efter två veckor multiremen gick av och vattenpumpa lossnat. Meca verkstand var nära mig o lämnade jag bilen på meca o byte Kamrem+vattenpump, multirem, spännare och små detaljer bilen går fin men när jag tittade serviceboken tyvärr meca också glömde att stämpla serviceboken och gick ditt stämpla serviceboken. bilen går kanon tills nu men i förra veckan kommer bromsfel stanna snarast men försvann så fort o i förrgår låg batterinivå systemet avsluta om 2 minuter samma sak igår på morgonen också på kvällen gick jag till bilen ta av minus polen sen sätta på igen sitta i bilen funkar kanon tänder parkeringen ljus för att prova batteriet ingenting funkar som ny.
Ber om ursäkt för fel bokstavligt alltså jag e ej duktigt på språket.
fin dag till er.
Lånar lite...

Får upp felmeddelande ”låg laddningsnivå” i appen. Så min fråga är om man har bilen inne på verkstad och dörrar och allt står öppna en hel dag ska inte batteriet laddas samtidigt?

Hade meddelandet efter jag hämtade bilen på verkstaden och efter det så har bilen ibland larmat för låg nivå, fast man kört 10-20mil (använder dieselvärmaren).
okej jag håller på att ladda batteriet med e-ctek laddare jag ska kolla hur ska det bli men lite konstigt jag var på okå8 för att kontrollera och köpa batteriet att de sa att det behöves byta men fick inte samma storlek och åka till Mekonomen träffar en bekant som jobbar där o han provade batteriet o sa batteriet är fin det behöves ladda o han sa att jag behövs inte köpa. men kommer tillbaka om jag fick svar från bilen.
tusen tack att ni här
Youcannotwin skrev:Lånar lite...

Får upp felmeddelande ”låg laddningsnivå” i appen. Så min fråga är om man har bilen inne på verkstad och dörrar och allt står öppna en hel dag ska inte batteriet laddas samtidigt?

Hade meddelandet efter jag hämtade bilen på verkstaden och efter det så har bilen ibland larmat för låg nivå, fast man kört 10-20mil (använder dieselvärmaren).
Jo, de ska koppla in laddare när den står på verkstad, men jag har fått problem med mitt batteri direkt efter service. viewtopic.php?f=70&t=146863
Uppföljning på originalposten. Så här ser min lösning ut:
Bild

Jag bär ut batteriet dagen innan jag skall köra nästa gång om jag inte kört "långt" på flera dagar.
Sedan jag började med detta har jag inte fått varning för låg batterinivå någon gång.
Laddaren köpte jag från Wish och den är programmerbar för en mängd olika batterier.
Eftersom de flesta laddbara batterier är mindre än mitt startbatteri fanns det en inbyggd tidsbegränsare på två timmar, vilket jag inte insåg först.
Nu är den inställd på att ladda med 1,5 A i max 10 timmar och det brukar räcka. Normalt går det i 6,5 - 7 Ah.

PS. Laddaren bryter vid 14,7 Volt och bilen laddar med 14,4 V vid färd.
Är laddaren "för smart" så kan den bli lurad av ansluten utrustning. Denna laddar med konstant ström tills spänningen når 14,7 Volt. Ingen konditionering eller liknande.
Jag har t.o.m. startat bilen med laddaren ansluten, och det enda som händer är att laddaren slår av.
Den har dessutom skydd mot polfel och avbryter laddningen om donatorbatteriets spänning blir för låg.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]