Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
När första generationen utav S80 hade funnits på marknaden i 1-2 år skulle min far beställa en sån, på den tiden var tydligen krockkudde för passagerarsidan ett tillval (!) konstigt nog.

Han fick bilen levererad men inget varningsmärke på instrumentpanel vid passagerarstolen. Kollade upp detta med sin säljare och mycket riktigt ingen krockkudde installerad från fabrik trots ordern i deras system innehöll mycket riktigt "Tillval: krockkudde passagerarsida".
ÅF fick snällt lägga in en ny order på samma utrustning.
Användarvisningsbild
av Strebern
Min första offert från säljaren innehöll ett antal fel (bland annat fel motor...), så det gäller alltid att lusläsa offerter och sätta sig in i utrustningen.

Alla utrustningar, paket och dylikt kan ändras och säljarna hinner inte alltid ha 100% koll på allt, tyvärr, det är ju en uppsjö av modeller och paket de säljer.
av Melmac
Jaha ok, du hamnade så att säga på rätt sida om skarven när de bytte motorer.

Ska till handlaren idag och prata med försäljningschefen, får vi hoppas att det löser sig.
av Melmac
Jo visst är det en uppsjö av saker de ska hålla reda på, men det kan aldrig vara kundens ansvar att säljaren lägger in rätt saker som man kommit över ens om eller att Volvo IT (Eller vem det nu är) lägger in rätt saker till rätt kampanjer.

Jag vet inte hur deras system fungerar, hur deras artikelupplägg fungerar eller hur deras paket och kampanjer benämns. I annat fall hade de kunnat skippa säljarna och ha touchskärmar med interaktivt beställningssystem, då hade de kunnat skylla på mig. Inte nu.

Jag är själv säljare och vet att man kan ibland kompensera för ett misstag man gjort, men ibland får man bita i det sura äpplet och gör om och göra rätt, trots att det blir en 0 affär i slutändan.
av Kluster
Melmac, du kanse har redan nämnt det men har du inte fått en orderbekräftelse i pappersform? Den brukar vara på flera sidor och första sidan (om jag inte minns fel) brukar själva sammanfattning stå och sen efterföljande sidor står det mer utförligt i detalj (nästan) vad bilen är utrustad med.
av Melmac
Jo jag fick en orderbekräftelse, men åter igen, hur vet jag vad som ska ingå i deras utrustningslista eller inte, när det står klart och tydligt "Volvo V60 T3 aut Your Ocean Race" och säljaren pratar om timerfunktionen? Det står dessutom på "MinVolvo" ett aktivitetsnummer utan benämning, det kan ju vara "Your".
Det står ingenstans att den är förberedd för Navigator eller att automatlådan har sportläget t.ex. trots att detta följer med.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Byta spridare

Går ju inte att jämföra glöds[…]

Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på […]

Om du menar att du ska ha igång Volvo on C[…]