Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 40424
Petzzon skrev:
40424 skrev:
Petzzon skrev:Noterade precis att man sänkt dragvikten på XC60 D4 AWD till 1800kg, hoppas för allt i världen det inte stämmer, då blir det avbeställning av bilen.
Det kan ju inte vara möjligt?
Samma här, då får jag avbeställa och lämna Volvo.
Pratade med säljaren nu ikväll och det är fel, 1800kg gäller med manuell låda 2000kg gäller med Aut. Alltså fel uppgifter på hemsidan.
Mailat min säljare för att få det svart på vitt, börjar bli less på alla turer kring den här bilen nu,
av JimmyK
XC90_Executive skrev:D5 vea är inte en D4 vea med annan mjukvara utan en annan motor.
XC_90 kan du inte delge vad som är skillnad mellan d4 Vea och d5 Vea?
Användarvisningsbild
av x74
Misstänker att det är precis som med gamla 5cyl d4, d5 att det är ju självklart olika mjukvaror sedan är väl det att d5 har dubbelturbo, annars i övrigt identiska? blir väl billigast att ha det så och inte helt olika motor konfiggar
av Nicco
x74 skrev:Misstänker att det är precis som med gamla 5cyl d4, d5 att det är ju självklart olika mjukvaror sedan är väl det att d5 har dubbelturbo, annars i övrigt identiska? blir väl billigast att ha det så och inte helt olika motor konfiggar
Jag tycker mig ha läst att D4 VEA ska ha dubbelturbo (tvåstegsladdning). Om det stämmer känns det som att maskinerna skulle vara väldigt lika varandra.
Användarvisningsbild
av Funk
Skillnaden på turbosidan är att D4 har ett litet aggregat med variabel turbogeometri och ett större med fast. D5 har variabel turbogeometri på båda aggregaten.

/Thomas
av JimmyK
Funk skrev:Skillnaden på turbosidan är att D4 har ett litet aggregat med variabel turbogeometri och ett större med fast. D5 har variabel turbogeometri på båda aggregaten.

/Thomas
tack för denna info, är det något mer än turbon som skiljer mellan d4 och d5 Vea?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Sitter och bygger lite olika V60, men den nya Bygg din Volvo på hemsidan är ju totalt värdelös. Ibland går det inte att ändra vyer och ibland när man klickar upp info om något tillbehör går rutan inte att stänga ner. Då blir det att börja om igen. Hoppas inte Volvo börjar släppa bilar som är lika halvfärdiga som denna. Verkar för övrigt finnas diverse faktafel också...
Användarvisningsbild
av mikeman
fjohan82 skrev:Sitter och bygger lite olika V60, men den nya Bygg din Volvo på hemsidan är ju totalt värdelös. Ibland går det inte att ändra vyer och ibland när man klickar upp info om något tillbehör går rutan inte att stänga ner. Då blir det att börja om igen. Hoppas inte Volvo börjar släppa bilar som är lika halvfärdiga som denna. Verkar för övrigt finnas diverse faktafel också...
Den har modern design och funkar på mobil men är buggig som du säger. När det inte går att stänga info om tillbehör; tryck esc på tangentbordet så funkar det. Har heller inte riktigt rätt uppgifter så bättre att du använder den vanliga bilbyggaren istället.
Användarvisningsbild
av fjohan82
mikeman skrev:
fjohan82 skrev:Sitter och bygger lite olika V60, men den nya Bygg din Volvo på hemsidan är ju totalt värdelös. Ibland går det inte att ändra vyer och ibland när man klickar upp info om något tillbehör går rutan inte att stänga ner. Då blir det att börja om igen. Hoppas inte Volvo börjar släppa bilar som är lika halvfärdiga som denna. Verkar för övrigt finnas diverse faktafel också...
Den har modern design och funkar på mobil men är buggig som du säger. När det inte går att stänga info om tillbehör; tryck esc på tangentbordet så funkar det. Har heller inte riktigt rätt uppgifter så bättre att du använder den vanliga bilbyggaren istället.
Ja det får bli den vanliga byggaren till Volvo får ordning på den..

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]