Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snabbis
Ja inte så klara. Ser du om luckan lixom är under taklinje på nåt ställe. Har själv taklucka, men har aldrig öppet solskydd, så vet inte om det kommer in vatten som på din. Ska kolla på måndag på min kollegas bil. Han har likadan som dig
Användarvisningsbild
av Zanders
Jag jobbar rätt mycket denna veckan, får se om det finns tid någon kväll. Men regnar det in i den igen så kommer jag nog försöka att häva köpet.. Droppar som kommer flygandes in i kupén när man bromsar känns inte så premium direkt.. Någon som vet om det skiljer på takluckorna mellan modellerna? Typ att S60 kanske är lite mer böjd pga sedan?
av whennebab
Hej Zanders!

Hur har detta gått för dig? Jag har följt tråden ett bra tag eftersom jag hade beställt en V60 MY16 med taklucka och kände att detta måste jag ha koll på när jag hämtat ut bilen. Mycket riktigt så efter att ha haft bilen i ca 4 veckor nu så märker jag att takluckan läcker när det regnar. Inte sådana mängder att det flyger vattendroppar när jag bromsar men likväl så läcker det och det är ett riktigt irritationsmoment med en i övrigt superbra bil.

Har inte kollat upp justering eller något annat än att ha konstaterat läckaget, kontaktar min säljare idag angående detta.

Mvh.
Användarvisningsbild
av MartinS
Alltså, en taklucka läcker ju alltid in vatten, men den skall ju fångas upp av dräneringskanaler och rinna ut i hjulhusen. Det skall ju inte stänka runt i kupen.

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]