Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:
mikeman skrev:Automatisk avbländning spegel är väl ett måste, konstigt att det inte ingår i momentum-utrustning.
Har man tonade rutor så behövs det dock inte. Har aldrig bländat av automatiskt för mig.
Hmm intressant observation. Synd att man inte visste om det tidigare så hade man kunnat lägga de pengarna på nåt annat tillbehör.
Är man lite intresserad av bra ljud och musik är originalljudet ingen jättehit. Jag valde till stora ljudpaketet och extra sub och är ändå lite besviken....Ljudet i Volvo har blivit i mina öron sämre och sämre för varje årsmodell.
Bara en sådan sak att man utan problem kan spela på högsta volymen och ha betalat såpass mycket extra är jag inte så imponerad över. Och då fasar jag för ljudet, om jag inte valt till detta...
Men detta är som sagt min egen uppfattning :).
ansjo skrev:Är man lite intresserad av bra ljud och musik är originalljudet ingen jättehit. Jag valde till stora ljudpaketet och extra sub och är ändå lite besviken....Ljudet i Volvo har blivit i mina öron sämre och sämre för varje årsmodell.
Bara en sådan sak att man utan problem kan spela på högsta volymen och ha betalat såpass mycket extra är jag inte så imponerad över. Och då fasar jag för ljudet, om jag inte valt till detta...
Men detta är som sagt min egen uppfattning :).
Premiumpaketet sägs vara riktigt dåligt (price vs performance) :/
Zanders skrev:
XC90_Executive skrev:
mikeman skrev:Automatisk avbländning spegel är väl ett måste, konstigt att det inte ingår i momentum-utrustning.
Har man tonade rutor så behövs det dock inte. Har aldrig bländat av automatiskt för mig.
Måste faktiskt hålla med. Känner mig lite lurad då jag tog på ytterspeglarna också men dem delar nog sensor med innerspegeln för dem gör inte ett skit eftersom jag har tonade rutor..
Oj, där ser man. Har beställt just den kombinationen så det var ju inte så optimalt. Har dock funderat på om jag blir bländad med min gamla bil som inte har avbländning nånstans och tycker inte det blir så mycket bländning av ytterbackspeglarna. Men behövs kanske lite lastbil eller rejäla ljus för det.
mikeman skrev:
Zanders skrev:
Måste faktiskt hålla med. Känner mig lite lurad då jag tog på ytterspeglarna också men dem delar nog sensor med innerspegeln för dem gör inte ett skit eftersom jag har tonade rutor..
Oj, där ser man. Har beställt just den kombinationen så det var ju inte så optimalt. Har dock funderat på om jag blir bländad med min gamla bil som inte har avbländning nånstans och tycker inte det blir så mycket bländning av ytterbackspeglarna. Men behövs kanske lite lastbil eller rejäla ljus för det.
nä jag trodde det va individuella sensorer i varje spegel men det va ju fel.. Däremot är det sjukt snyggt med den ramfria innerspegeln!
Zanders skrev:nä jag trodde det va individuella sensorer i varje spegel men det va ju fel.. Däremot är det sjukt snyggt med den ramfria innerspegeln!
Ser den ramfria bara på V40 och inte S60/V60/XC60 i bilbyggaren. Har du en sån i en S60?
mikeman skrev:
Zanders skrev:nä jag trodde det va individuella sensorer i varje spegel men det va ju fel.. Däremot är det sjukt snyggt med den ramfria innerspegeln!
Ser den ramfria bara på V40 och inte S60/V60/XC60 i bilbyggaren. Har du en sån i en S60?
Yes jag har den ramfria. Va en fin överraskning när jag hämtade den. Säljaren sa att den bara kommer med avbländande ytterspeglar!
Zanders skrev:
mikeman skrev:
Yes jag har den ramfria. Va en fin överraskning när jag hämtade den. Säljaren sa att den bara kommer med avbländande ytterspeglar!
Klockrent! Den är verkligen mycket modernare!
mikeman skrev:
Har den i min XC60 med... :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]