Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spuzz
Kite skrev:Ok, då har de inte lyckats fullt upp märks det som. Jag har inte upplevt några problem med voc appen för min V60 MY15.
Tycker den strular i stort sett varje dag. Alla värden och körjournal fungerar klockrent men allt för ofta så står det att bilen är igång... Var på dieselvärmaren inte går igång.

Oerhört störande när bilen har täckning!

Bild
av Suunto
Hej på er,
Strul idag igen med VOC och värmaren. Dvs. gick inte att starta värmaren, eller sätta en tid för värmaren.
Fick gå ut och starta värmaren manuellt i bilen. :twisted:
Allt annat fungerar, alla värden och körjournal etc.
Någon som har samma problem? (Volvo V60 T5 MY15)
Har dragit iväg ett surt mail till supporten. Får se vad jag får för hjälp.
Inte ok för en produkt som kostar ca 13k SEK....
Användarvisningsbild
av Perra83
Testade nu att ställa timer och startade värmaren med direktstart i appen. Inga problem. V60 2013, Samsung S5 med halebop abonnemang.
av Suunto
Nu funkar det även för mig, men inte i morse.
Ibland så funkar det och inbland inte....
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Suunto skrev:Nu funkar det även för mig, men inte i morse.
Ibland så funkar det och inbland inte....
tur man inte la till dom 12.900 för det då verkar ju strula mer än funka känns det som :(
Användarvisningsbild
av mange69
Glöm inte att VOC inte bara är en fjärrstyrning av bränslevärmaren. För mig är det bara en liten del och säkerheten är viktigare.
av Ronne
Suunto skrev:Hej på er,
Någon som har samma problem?
Precis samma problem sen jag fick bilen 18dec (s60 T5 My15)
Allt funkar och det är kontakt med bilen förutom att starta värmaren eller ställa timern. Ibland
funkar det som det ska.
Hade en s60 D5 My14 innan och på den funkade det hur bra som helst under 1 års tid , inte ett strul då!

Är det nått med mjukvaran i My15 bilarna som strular ? , det är ju lika illa från mobilen som från datorn
när det strular.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Brukar funka, men den senaste veckan har jag inte kunnat starta värmaren på min MY15 XC60 heller. Sjukt störigt då jag brukar starta den ca 45 min innan jag slutar på jobbet, och jag har ingen fast tid som jag kan ställa in då det inte är säkert när jag kan sluta.
av CHSC
Fungerade inte idag på morgonen för mig, var tvungen att gå ut till bilen.
av ansjo
Jag köpte mig en Sony Z2 tabletter förra veckan, men vare sig Volvo on call eller "bygg din bil" finns det appar för, vet någon något mer :)?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Motorproblem

Att motorlampan blinkar när motorn går […]

XC70 2015, gnissel höger bak

Hade knarr/gnissel på in V60 (2018) och bytt[…]

V70 som är slö hjälp