Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej, tråkigt det blir lite långt för mig att åka, bor i södra Dalarna.
Vet du vilken lampa och fabrikat dom använde?
Vet du något annat som dom gjorde?
Här i Ludvika säger dom att all garanti försvinner om jag monterar något annat än original.
Jag har faktiskt inte koll på hur eller vad de gjorde. Märket kommer jag inte ihåg, men de säljer de satserna i butiken. De var på 50W.
På offerten jag har från volvohandlaren här i stan så hade han tagit med "uppgradering av helljus till Xenon 50W"
En sak jag märkt efter xenonkonverteringen är att helljuset lyser väldigt nära bilen på min XC60. En väldigt ljus fläck ca 20 m framför bilen. Troligen har jag inte tänkt på det tidigare då jag hade halogen. Var in till min Volvoverkstad idag och de sa att det inte gick att lyfta reflektorerna då det även skulle påverka halvljusbilden. Ingen manuell justering, alltså lev med det. Problemet är större hos XC60/90 då det är högre bilar med lyktorna placerade högre upp. Min V70 MY11 med konvertering hade inte samma problem, utan där märkte man att man fick avsevärt bättre längd på helljuset.
mwetterstrand skrev:Men är det verkligen bara systemet för adaptiv farthållare som sitter i grillen? Sitter alla andra system bakom backspegeln? Det känns som om pedestrian protection borde sitta i grillen och då möjligtvis störas ut av extraljusei.
Jag skulle som flera andra här föredra att ha en fungerande helljusautomatik framför extraljus, men det kan jag förstå att alla inte håller med om.

Både farthållaren och fotgängardetektion och ett par andra funktioner använder radarn i grillen. Så länge extraljusen inte täcker den så borde det funka bra.

Och ER kanske blir glad för radarns placering på nya XC90 och dess kommande släktingar...?
Micke_vb skrev:Ett bra ljus behöver inte vara så som många beskriver det men smakar det så kostar det naturligtvis, i runda slängar 10 pengar omonterat men med fäste..
Xmitter.jpg
Vart du tvungen att kapa i "plasten" bakom?
Pappa ska ev köpa en ny S60 R-design och jag ska försöka få han att köpa en led ramp :)
Har nu köpt Xenon till extraljuset, monterat...= INGET lyse, tänder inte ens.
Ringde till Humanhabit, dom jag köpte av, och han sa: du har canbus, du måste köpa till tillbehöret.
Sagt och gjort.
Nu monterat och klart, allt naturligtvis rätt kopplat, men fortfarande INGET lyse, svart som natten.
Skickat ett mejl, men fortfarande inget svar, får se om jag får något, jag har ju redan betalat...
Men nu inget elakt om dem, dom kan ju ha mycket att göra, har full förståelse om så är fallet.
Är det någon här ute som vet vad som är galet, tips?
//Danne
Grängesdanne skrev:Har nu köpt Xenon till extraljuset, monterat...= INGET lyse, tänder inte ens.
Ringde till Humanhabit, dom jag köpte av, och han sa: du har canbus, du måste köpa till tillbehöret.
Sagt och gjort.
Nu monterat och klart, allt naturligtvis rätt kopplat, men fortfarande INGET lyse, svart som natten.
Skickat ett mejl, men fortfarande inget svar, får se om jag får något, jag har ju redan betalat...
Men nu inget elakt om dem, dom kan ju ha mycket att göra, har full förståelse om så är fallet.
Är det någon här ute som vet vad som är galet, tips?
//Danne
Konstigt, har du testat att koppla xenonet direkt på batteriet?

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]