Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Det fins väl bara till XC90, så det hjälper ju tyvär inte 90% av Volvoköparna.
Jo, men det är väl ingen högoddsare att något motsvarande landar i framtida bilar. Jag menade att det ska bli spännande att se om man äntligen fått till det med B&W efter några års fiaskon. Volvo har ju tidigare haft ett fantastiskt system med Dynaudio, och ska man tro Volvo själva ska B&W-systemet vara ännu bättre.
Varför är det att Volvo inte kan få till ordentlig ljud???

Jag menar - om man byter leverantör för varje årsmodell kan man väl också få tillbaka Dynaudio.

Men som de byter leverantör är där väl snart ingen som vågar deale med Volvo!!!

Synd. P2 hade riktig bra ljudanläggning även i HP.
Även i HU-605 om det är hp eller standart vet jag ej, men det låter betydligt bättre än fordV70ala2008 base performance.
EjS skrev:Varför är det att Volvo inte kan få till ordentlig ljud???

Jag menar - om man byter leverantör för varje årsmodell kan man väl också få tillbaka Dynaudio.

Men som de byter leverantör är där väl snart ingen som vågar deale med Volvo!!!

Synd. P2 hade riktig bra ljudanläggning även i HP.
Är ju rätt mycket mer än vilken etikett det sitter på högtalaren dessvärre... I synnerhet när man kokar ner sig på vilken bilmodell man pratar om, vilken layout det är i dörren (för det är ju oftast i dörren det märks då woofern sitter där) och hur allt lirar tillsammans...

En hel vetenskap. Verkligen en helt jävla vetenskap. Sen, om man snackar om att leverantörerna kanske inte vill deala med VCC så är det nog snart tvärtom...
Jag hämtade för någon vecka sedan ut en XC60 D4 Automat med nya motorn, massa fina paket och Premium sound med Subwoofer. Allt funkar fint, dock en fundering ang. ljudsystemet... Det låter bra, inte fantastiskt, men bra (jag vet subjektivt). Men en sak som förbryllar mig är att när man lyssnar på t.ex. Spotify över Bluetooth så får jag små pauser (ca 1 s) i ljudet. (Samsung Galaxy S4+, Android 4.4.2). Jag har fått för mig att dessa sammanfaller med aktiviteter som infotainment systemet gör, exempelvis uppdaterar nästa km på färdstatistiken... Kan det vara så att CPU'n i Sensus inte klarar att spela musik över BT samtidigt som den gör annat?

Frågade min son som har iPhone om han märkt av detta, men icke, han hade inte hört av några korta pauser...

Jag upplever samma problem om jag kör Storytel från telefonen. Har också testat Storytel inbyggt i Sensus, då var det inga pauser.

Några idéer? Annars får jag ta den till Volvo...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]