Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mackanktm
Skitsnyggt! Blev avis! :oops:
MartinB82 skrev:Nu sitter dom nya hjulen på plats :D :D :D
Blev riktigt nöjd.
Och några obligatoriska bilder på hur det ser ut.
Bild
Bild
Bild
Bild
av Amli
Bilen blev riktigt snygg med dom 20"arna. Jag hade spontant gissat att det skulle se för stort och lite vulgärt ut på en V60, som jag kan tycka det gör på vissa andra bilar, men på bilderna ser det riktigt bra ut!
Användarvisningsbild
av MartinB82
Amli skrev:Bilen blev riktigt snygg med dom 20"arna. Jag hade spontant gissat att det skulle se för stort och lite vulgärt ut på en V60, som det kan göra på vissa andra bilar, men på bilderna ser det riktigt bra ut!
Det var min första tanke när jag hämtade ut dom, va f#n dom är ju enorma! kommer detta verkligen få plats!
Men när dom väl satt på bilen så blev jag riktigt nöjd :D
av snickaren73
Riktigt schysst MartinB82!

Får jag fråga vart du köpte dom ifrån och om du även fick beställa nya hjulbultar?

Vad jag förstår så har du ingen sänkning på bilen? Ser väldigt bra ut ändå.

Jag har en S60 Summum gör det någon skillnad mot din V60 R design vad det gäller chassi?
Användarvisningsbild
av P210
Summum är bara "lull-lull", elstolar, skinn, keyless och 17" fälgar, har du inget tillval för övrigt har du standardchassie...
R-Design har "Lågt sportchassi" (sänker c:a 15 mm).
av snickaren73
P210 skrev:Summum är bara "lull-lull", elstolar, skinn, keyless och 17" fälgar, har du inget tillval för övrigt har du standardchassie...
R-Design har "Lågt sportchassi" (sänker c:a 15 mm).

Summum paketet har jag full koll på, det var snarare angående chassiet som jag funderade och nu fick svar på, tack P210 för infon.
Användarvisningsbild
av MartinB82
snickaren73 skrev:Riktigt schysst MartinB82!

Får jag fråga vart du köpte dom ifrån och om du även fick beställa nya hjulbultar?

Vad jag förstår så har du ingen sänkning på bilen? Ser väldigt bra ut ändå.

Jag har en S60 Summum gör det någon skillnad mot din V60 R design vad det gäller chassi?
Man tackar, det gjorde gott att få på lite större hjul.

Mina fälgar är köpt hos chromfälgar, använde mina original bultar å centrum emblem.
Har noterat att olika firmor säljer dom med olika et mått. Men jag har et50 på mina.

Stämmer bra det kör med original R-Design chassie alltså -15mm,
men har ju gått upp i däck storlek för att ljuga bort lite mellanrum, tycker faktiskt att det ser bättre ut med lite däck istället för ett par varv eltape. Å en bonus blev ju att jag inte tycker att det blev någon större komfort skillnad.
av snickaren73
Kan någon bekräfta att denna kombo funkar på min S60 som saknar R-Design chassie ?

Har för mig att jag läste något om att det kunde vara någon skillnad på fjäderbenet eller vad det nu var??

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre […]

Tack... ...men lutar nog åt att det må[…]

På min förra XC70 märkte jag samma[…]