Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hakank skrev:@Danne63 Ta genvägen vi stockholm:-) Hoppas det gick bra med avhämtandet. Och jag handlar bara bilar med Daniel. Hoppas han är kvar om 5 år.
Jo super trevlig ,handlar också bara av honom fast en granne jobbar där.köpte min första platt tv av honom när han jobbade på onoff det var innan Bilia. Kanon bil men kört bara 4 km hem ,glad överraskning som vi inte såg vid provkörningen,när vi hämtade den satt dvd skärmar i båda nackstöden samt hörlurar i en skinnpåse i fickan ,sen låg det en fjärrkontroll i handskfacket passar mig som är en teknik freak.Trevlig helg med eran nya bil.Mvh Danne. :D
Visserligen hämtades den igår på en torsdag men eftersom dom flesta övriga trådar handlar om VEA bilar passar det bäst här, och idag när detta skrivs är det ju fredag.

Efter väntan sen slutet av nov var det igår dags, En ny XC60 D4 AWD skulle hämtas.
Vi har haft lite ångest över färgvalet men det blev bättre än väntat, tycker dock det är synd att "Titaium grå" inte finns som val, hade gärna haft en något ljusare bil.
Efter hämtning åkte jag raka vägen till däckhandlaren för att ersätta dom medlevererade sommardäcken mot dubbfria Michelin.
Senare på kvällen monterades det drag och nu på morgonen blev det ett besök för att ladda i programvara.

Nu är det bara att köra.

Första intrycket är mycket positivt, bilen känns mycket väl ihopskruvad och förfinad jämfört med den XC60 T6 AWD jag hade innan, dock är den ju hopplöst trött i jämförelse och det låter lite konstigt under huven, dom intrycken var jag väl medveten om innan dock :)

Hursom helst är jag riktigt nöjd.

Spec:
XC60 D4 AWD Summum Business Pro II
Sportpaket Mörkgrå/Blond grått tak
Backkamera
Delbart drag
Lastpaket
Driver support
Klimatpaket VOC
Växelpaddlar
Textilmattor
Lastrumsmatta