Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
GustavB skrev: Redan steg 7 och lev v.16? Det är ju samma vecka som mig. Bor du i Kiruna eller varför ska det ta sån lång tid för dig?
Man kan ju tro att jag bor vid treriksröset eller däromkring, men faktum är att jag har cykelavstånd både till fabriken i Torslanda och till återförsäljaren i Tuve. Trots detta ska jag alltså behöva vänta fyra veckor från steg 7 till leverans.

Någon som vet om XC60:n byggs i Torslanda, Gent eller båda två?
Användarvisningsbild
av GustavB
PaNi skrev:
GustavB skrev: Redan steg 7 och lev v.16? Det är ju samma vecka som mig. Bor du i Kiruna eller varför ska det ta sån lång tid för dig?
Man kan ju tro att jag bor vid treriksröset eller däromkring, men faktum är att jag har cykelavstånd både till fabriken i Torslanda och till återförsäljaren i Tuve. Trots detta ska jag alltså behöva vänta fyra veckor från steg 7 till leverans.

Någon som vet om XC60:n byggs i Torslanda, Gent eller båda två?
Enbart Gent.
av CHSC
Nu har min också börjat byggas, hoppade till status 2, plats 6872, dock fortfarande leverans v17.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jag skall få min V60 på fredag. Den står med tältet på sig fortfarande.Hos Bilia. Helt skyddad.
Användarvisningsbild
av GustavB
Och min hoppade från plats 6749 till 6946 idag.... fortfarande v.16 dock!

Börjar bli riktigt sugen på att få ut kärran nu!
Användarvisningsbild
av GustavB
Seeegt. 6587.... Status 2. Händer inte mycket. Men kommer ihåg från beställningen av XC70:n att det tog ett tag att klippa och stansa plåt.
av CHSC
GustavB skrev:Seeegt. 6587.... Status 2. Händer inte mycket. Men kommer ihåg från beställningen av XC70:n att det tog ett tag att klippa och stansa plåt.
Håller med, Status 2, 6670.
Användarvisningsbild
av Perra83
CHSC skrev:
GustavB skrev:Seeegt. 6587.... Status 2. Händer inte mycket. Men kommer ihåg från beställningen av XC70:n att det tog ett tag att klippa och stansa plåt.
När vi beställde C30:n så minns jag inget om köplats :roll:

Men i början gick det långsamt sen gick det väldigt snabbt istället, flera status hopp samma dag :wink:
av Fritchof
CHSC skrev:
Ja det var väldans vad segt det går i status 2, nu är man ju bra sugen på att få sin nya kärra ;-// ...

Plats: 5724
av JariT
Hejsan,
Väntar på en XC60 FWD med leveransvecka 16. Nu har det hänt saker. Gått från status 2 till 7 på två dagar. Hoppas att det betyder att jag kan få bilen före v.16
/Jari
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 55
ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]

Utmärkt, ja förutom på huven d&ari[…]

Flexifuel, etanol - bensin