Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Polar
GustavB skrev:Min har också börjat byggas idag. Lev v.16 istället för 17. Plats 6844 i kön.
Köplats 865, imorgon är det äntligen leverans :-O)
Användarvisningsbild
av GustavB
Ni som har valt Business-paketet, ser ni det i Min Volvo under byggnadsfasen? Jag ser varken pdc, glaslucka eller annat som ingår i Business Pro . Ser heller inte själva paketet.
av CHSC
Fritchof skrev:
CHSC skrev:Lite konstigt, det blir spännande :lol:
Idag fick jag mejl om att min bil börjar byggas.. :D

Köplats 5704 för tillfället så här verkar det gå undan...
Min har fortfarande status 1, plats 7164. :(
Användarvisningsbild
av GustavB
CHSC skrev: Min har fortfarande status 1, plats 7164. :(
Slut på brons-färg kanske?
Senast redigerad av 1 GustavB, redigerad totalt 0 gånger.
av CHSC
Slut på brons-färg kanske?
:lol: ja, man vet ju aldrig.
Användarvisningsbild
av PaNi
Nu har VCC köpt en burk brun färg i alla fall. Från steg två till steg sju över natten, och leverans beräknad till vecka 16. Hoppas att ha den innan påsk!
Användarvisningsbild
av GustavB
PaNi skrev:Nu har VCC köpt en burk brun färg i alla fall. Från steg två till steg sju över natten, och leverans beräknad till vecka 16. Hoppas att ha den innan påsk!
Redan steg 7 och lev v.16? Det är ju samma vecka som mig. Bor du i Kiruna eller varför ska det ta sån lång tid för dig?
av AsfaltRacer
GustavB skrev:Ni som har valt Business-paketet, ser ni det i Min Volvo under byggnadsfasen? Jag ser varken pdc, glaslucka eller annat som ingår i Business Pro . Ser heller inte själva paketet.
Jag mailade de om detta, det syns nämligen inte men din ÅF kan se det, så ingen fara. Men du kan kolla med ÅF för att vara på den säkra sidan att inget blivit bortglömt.
av MrDang
AsfaltRacer skrev:
MrDang skrev:Byggvecka v10, leveransvecka v14, har gått från status 2 till 7 under denna vecka. Erfarenheter, när kan jag vrida om startnyckeln tror ni?
Sitter i exakt samma sits vad gäller bygg- och leveransvecka. Har under veckan som gått kommit fram till status 5 och undrar samma sak. Tror själv att det blir leverans v14, mest eftersom det är tjänstebil och dessa levereras oftast i början på månaden för att räkenskaperna då blir rättvisa.
Fick ett efterlängtat samtal idag: Anländer bilfirman mån och leveransklar ons nästa vecka - 1,5 vecka före beräknad leverans! :D
av PFA
GustavB skrev:Ni som har valt Business-paketet, ser ni det i Min Volvo under byggnadsfasen? Jag ser varken pdc, glaslucka eller annat som ingår i Business Pro . Ser heller inte själva paketet.
Det fylls på efterhand av någon märklig anledning. Du behöver säkerligen inte vara orolig. Min Volvo angav tom fel motor i början :)
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 55

Utan att veta mer än texten ovan, behöve[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]

Enligt skf 75Nm och ytterligare 45°