Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Magnus-B skrev: ons 16 jan 2019, 17:46 Jag hade nog inte upptäckt vinandet om det inte var för denna tråden då det inte hörs in i kupén och man sitter ju inte vanligtvis med huvet utanför bilen och varvar motorn på 2000 varv.

/M
Har du fått bytt paket eller kör du med ylandet? Vad är det för bil/mil/år? Orkar/vill du ladda upp ett tube-klipp så länkar jag det i trådstarten.

Nä precis, grannar och folk på trottoaren uppmärksammar troligen detta innan normalföraren.
Ska försöka spela in ett klipp när det inte är för många nyfikna i närheten

Det är en S60 t3 my18

/M
x74 skrev: ons 16 jan 2019, 16:07
Cotag skrev:
x74 skrev: tis 15 jan 2019, 02:08 Jag ska iallafall in på fredag och byta till den undermåliga varianten, pgr dröjsmålet på den nya. Men jag har papper på att få byta till den nya den dagen den kommer ut. Då har sumpen blivit öppnad 3 ggr på en ny bil. Jag kommer göra en ljudupptagning då och redigera ihop med den dåliga axeln. Fy fanken vad axlar Volvo kommer att få byta :-/ :x
Vad står det i ett sånt papper? Vem har utfärdat det och på vilken grund? Är det bundet till ett antal mil eller tid?
Eftersom jag i princip haft problem sedan bilen varit ny, och man inte har någon axel (fungerande) på hyllan innan garantin går ut ,då den påstådda axeln ska komma juni 2019. Så byter man till likadan axel som sitter på bilen idag, den kommer ju att ge sig med med tiden den med, dels ochså för jag ska slippa åka runt med oljud i ytterligger ett halv år. Det är den lösningen bilia ger mig, då jag bråkat rätt så rejält med dom. Helt obundet, volvo har ju inte levererat kvalitet(och har inget kvalitet till dax datum), och det ska jag som kund inte bli lidande av. Så jag har ett skriftligt bevis att de byter till den nya trots att garantin är ute.
Med en sån garanti. även om det endast är till en enda bilägare, så erkänner man ju indirekt att det är konstruktionsfel på de paket man har på hyllan. Eller?
Vad är den exakta texten på pappret?
Magnus-B skrev: ons 16 jan 2019, 18:51 Ska försöka spela in ett klipp när det inte är för många nyfikna i närheten

Det är en S60 t3 my18

/M
Ah, det stod ju i signaturen *blind* Trogen volvokund ser jag.
Har du fått problemet konstaterat på verkstad?
En del T3, med slagvolym på 1,5l, ska ju sakna balansaxlar vad vi förstått i tråden. Din är väl en 2,0 då? Dela gärna motorkod också då detta är, vad jag vet, första T3an i tråden.
erkspeed skrev: ons 16 jan 2019, 14:14 Som ett tillägg, när jag släppte av sonen vid skolan idag stod jag i fickan framför en V90 T5 Taxi, som lämnade andra barn.
Den hade mer oljud och vinande än vad min D4 från 2014 har!

Hann dock tyvärr inte fråga chauffören hur långt den hade gått, men den står där säkert fler morgnar.
Jo jag har också hört några taxibilar som låtit överfördj****gt. Undrat hur föraren kunnat sitta i bilen.
Magnus-B skrev: ons 16 jan 2019, 17:46 Jag hade nog inte upptäckt vinandet om det inte var för denna tråden då det inte hörs in i kupén och man sitter ju inte vanligtvis med huvet utanför bilen och varvar motorn på 2000 varv.

/M
Fast inne i kupén höres ett defekt axel paket tydligt speciellt under 50km/t över tar väg/vind brus över mera.
Har man automat får man vxl manuellt och hålla kvar på ex på 2an mellan 1600-2000rpm. Då ska det höras väldigt tydligt.

Edit t3 har bara manuell låda med balans axel, då borde du ha manuell?
Cotag skrev: ons 16 jan 2019, 18:53
Cotag skrev: Vad står det i ett sånt papper? Vem har utfärdat det och på vilken grund? Är det bundet till ett antal mil eller tid?
Eftersom jag i princip haft problem sedan bilen varit ny, och man inte har någon axel (fungerande) på hyllan innan garantin går ut ,då den påstådda axeln ska komma juni 2019. Så byter man till likadan axel som sitter på bilen idag, den kommer ju att ge sig med med tiden den med, dels ochså för jag ska slippa åka runt med oljud i ytterligger ett halv år. Det är den lösningen bilia ger mig, då jag bråkat rätt så rejält med dom. Helt obundet, volvo har ju inte levererat kvalitet(och har inget kvalitet till dax datum), och det ska jag som kund inte bli lidande av. Så jag har ett skriftligt bevis att de byter till den nya trots att garantin är ute.
Med en sån garanti. även om det endast är till en enda bilägare, så erkänner man ju indirekt att det är konstruktionsfel på de paket man har på hyllan. Eller?
Eftersom jag fått min bytt och rökt igen, så har jag inte velat monterat likadan Axel som jag har av förståeliga skäl? Den på hyllan har samma nummer och således inte fungerar på min motor, och den nya inte kom i tid före garanti utgång så blev de tvungna att göra så här. Och ja de måste vara medvetna att de inte håller med tanke på att de ska ta fram en ny. Det återstår att se hur det lirar i din spis du har ju en diesel med olika nummer, kanske de håller där, till dax datum hur många mil har du rullat sedan bytet?
x74 skrev: ons 16 jan 2019, 19:21
Eftersom jag fått min bytt och rökt igen, så har jag inte velat monterat likadan Axel som jag har av förståeliga skäl? Den på hyllan har samma nummer och således inte fungerar på min motor, och den nya inte kom i tid före garanti utgång så blev de tvungna att göra så här. Och ja de måste vara medvetna att de inte håller med tanke på att de ska ta fram en ny. Det återstår att se hur det lirar i din spis du har ju en diesel med olika nummer, kanske de håller där, till dax datum hur många mil har du rullat sedan bytet?
Vet ju ungefär hela din historia med axlarna. Vet inte exakt nu, kanske 5-700 mil.
Jag är intresserad av vad det står ordagrant på pappret du fått om att man garanterar ännu ett byte.
mortimer skrev: ons 16 jan 2019, 15:24 Om det nu inte sitter någon packning mellan denna modul och där den ansluter mot motorblocket, vart tar motoroljan vägen då (nivån på motoroljan börjar ju minska med detta fenomenet som jag förstått det) ?
Oljekonsumtion och oljudet från balansaxlar har ingen koppling alls.
Cotag skrev:
x74 skrev: ons 16 jan 2019, 19:21
Vet ju ungefär hela din historia med axlarna. Vet inte exakt nu, kanske 5-700 mil.
Jag är intresserad av vad det står ordagrant på pappret du fått om att man garanterar ännu ett byte.
Står inge speciellt bara att de byter till den som finns idag och så fort den nya finns på marknanden bytes det till den. Sen får vi hoppas att problemena stannar där, men å andra sidan vet jag inte om axlarna som finns idag har någon form av ojämn kvalitet så den som jag nu får monterad kanske håller?!(får jag gissa så ger den sig med tiden), då alla bilar är ju av nån underlig anledning inte drabbade, även om det är väldigt många.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 132
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?