Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det är väldigt skönt att kunna ställa värmaren från sängen kvällen innan.. Men sen har du ju lite säkerhetsfunktioner i det.. jag har mer än enstaka gånger fått hjälp av funktionen som ger mig ett meddelande i telefonen om jag missat att låsa. Har jag inte låst bilen får jag alltså en notis om det i mobilen.. då kan jag välja att låsa den från mobilen också. :) Sen har man funktionen att man blir uppringd i bilen om man råkat ut gör en olycka. Kan man inte svara skickar dom ut hjälp till bilens position.. annars hjälper dom men bärgning och annat man kan behöva.
Månadsavgift är det inte, men efter 3 år får man betala årsavgift som utslaget per månad är ca 100kr.

Har man aldrig haft det klarar man sig nog utan, (du får fixa fjärrstart från låsdosan) men har man fått smak på det tror jag det blir svårt att skiljas från det, :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Man blir även uppringd av VOC om bilen larmar.
Lås/Lås upp har jag faktiskt haft nytta av när ja hade åkt tre mil med en annan bil och skulle hämta en grej i bilen... bra skit :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har haft användning av det när jag varit på jobb och inte kunnat springa ifrån, men behövt lämna utrustning i bilen till en kollega.. han fick messa när han stod vid bilen så låste jag upp.. han tog grejerna, messade tillbaka "klar" och så låste jag. :)

Hörde om en kollegas fru som lånat ut bilen till sin bror då hon skulle till Frankrike eller nått sånt.. när hon sitter på Arlanda får hon ett meddelande i telefonen om att bilen är olåst. Hon svär lite över sin slarviga brorsa och låste bilen.. kliver på planet och stänger av mobilen.
Ett par timmar senare när hon landar har hon väldigt många arga meddelande från sin bror... som stod i tvätthallen med bilen, med nycklarna i bilen.
Det blev en dyr tvätt.. :D
2kr minuten i typ 3 timmar.. :lol:
Användarvisningsbild
av Perra83
joel80 skrev:Jag har haft användning av det när jag varit på jobb och inte kunnat springa ifrån, men behövt lämna utrustning i bilen till en kollega.. han fick messa när han stod vid bilen så låste jag upp.. han tog grejerna, messade tillbaka "klar" och så låste jag. :)

Hörde om en kollegas fru som lånat ut bilen till sin bror då hon skulle till Frankrike eller nått sånt.. när hon sitter på Arlanda får hon ett meddelande i telefonen om att bilen är olåst. Hon svär lite över sin slarviga brorsa och låste bilen.. kliver på planet och stänger av mobilen.
Ett par timmar senare när hon landar har hon väldigt många arga meddelande från sin bror... som stod i tvätthallen med bilen, med nycklarna i bilen.
Det blev en dyr tvätt.. :D
2kr minuten i typ 3 timmar.. :lol:
Funderar på hur det blir med keyless. Man kan ju inte låsa bilen med handtagen med nyckeln i bilen. Måste prova lite olika varianter.
av psi
Efter hela tiden haft v.11 som bygvecka och 14 som leverans har bilen nu börjat byggas helt plötsligt och ska nå min handlare nästa vecka kanske. 3 800 i köplats ungefär. Äntligen!
av Polar
Äntligen börjar det hända grejer! Beställde strax innan jul och bilen har varit i status 1 i en evighet. Förra veckan gick den över till status 2 och igår gick den från 2 till status 7 på bara några timmar!
Nu är det nära :D
av psi
Polar skrev:Äntligen börjar det hända grejer! Beställde strax innan jul och bilen har varit i status 1 i en evighet. Förra veckan gick den över till status 2 och igår gick den från 2 till status 7 på bara några timmar!
Nu är det nära :D
Vi verkar ha beställt typ samtidigt, min är dock kvar i status 2 men enligt min handlare kommer den till han nästa vecka eventuellt.

Grattis till oss tycker jag!
av Polar
Absolut, grattis till oss!
Pratade med säljaren idag, hämtar bilen den 19:e, exakt tre månader efter beställning

/Niklas
av psi
Polar skrev:Absolut, grattis till oss!
Pratade med säljaren idag, hämtar bilen den 19:e, exakt tre månader efter beställning

/Niklas
Grymt får se om jag får min innan eller inte =) Längtar som tusan i alla fall, älskar den där doften av nytt. aaahh..
av MrDang
Byggvecka v10, leveransvecka v14, har gått från status 2 till 7 under denna vecka. Erfarenheter, när kan jag vrida om startnyckeln tror ni?
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 55

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]