Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80-04
Har bakdörrarna samma konstruktion som i Ford Edge dvs de är en del av stänkskyddet med gummipackningen som utsätts för stritt från hjulen. Kommer det att hålla? Fördel är att dörröppningen blir större nertill och det är lättare att komma in i bilen.
Användarvisningsbild
av Derank
troubleshooter skrev:Och det var faceliften 2012 som gjorde att jag valde XC60 istället för en ny V70, gillade inte alls den som jag upplevde det påbyggda konsolen på V70 som kom med faceliften för att få till en vettig skärm.... :roll:

Det var mapplacerad, det håller jag med om, men allt före 2012 var otänkbart för min del, så 2012 köpte jag en ny V70, Tittade även på XC60 då men dells var den för dyr och så gillade jag inte fronten, fronten fick man till på faceliften 2014 tyckte jag.
av Primus
Varit på resande fot ett tag. Inte ägnat bilar en tanke. Kommer hem och googlar fram några bilder på nya xc60(igen) och mina intryck står sig. Den ser väldigt bra ut. Det enda som stör är den tredje sidorutan. Undrar hur det skulle ha sett ut om man inte lät den knycka uppåt, utan låtit den fortsätta mer rakt som på nuvarande modell?

Det ska mycket till om det inte blir en T8. Det knepiga är väl priset. Är det värt att ta ut en sådan som tjänstebil. Jag har världens märkligaste bilavtal. Så billigt blir det inte. Men möjligt är det.. :lol:
av sensonic
Lite hopp tändes prismässigt just nu för mig.

Siktar på en V90CC eller en XC60 och har ju då fått skarp offert på V90cc. 460kkr för min spec efter rabatter och så.

Nu till det intressanta. När jag bygger hyfsat motsvarande spec för både V90cc och nya XC60 på Volvo UK's hemsida indikerar det att jag får XC60 40kkr billigare. Inga garantier att det blir samma prissättning i Sverige men inbördes relation bör ju stämma.

Noterar också att XC60 kommer finnas rödmetallic och med träinlägg i IP, någon som V90CC saknar. Positivt för mig.
Användarvisningsbild
av Derank
Primus skrev:Varit på resande fot ett tag. Inte ägnat bilar en tanke. Kommer hem och googlar fram några bilder på nya xc60(igen) och mina intryck står sig. Den ser väldigt bra ut. Det enda som stör är den tredje sidorutan. Undrar hur det skulle ha sett ut om man inte lät den knycka uppåt, utan låtit den fortsätta mer rakt som på nuvarande modell?

Det ska mycket till om det inte blir en T8. Det knepiga är väl priset. Är det värt att ta ut en sådan som tjänstebil. Jag har världens märkligaste bilavtal. Så billigt blir det inte. Men möjligt är det.. Bild
Lönar sig kan det aldrig göra, men möjligt. 10000sek i månaden skulle en sån kosta mig som personalbil Bild
av sprattlas
sensonic skrev:Lite hopp tändes prismässigt just nu för mig.

Siktar på en V90CC eller en XC60 och har ju då fått skarp offert på V90cc. 460kkr för min spec efter rabatter och så.

Nu till det intressanta. När jag bygger hyfsat motsvarande spec för både V90cc och nya XC60 på Volvo UK's hemsida indikerar det att jag får XC60 40kkr billigare. Inga garantier att det blir samma prissättning i Sverige men inbördes relation bör ju stämma.

Noterar också att XC60 kommer finnas rödmetallic och med träinlägg i IP, någon som V90CC saknar. Positivt för mig.
I norge är nya XC60 ca 30k dyrare i grundpris än V90CC där. Så det verkar skilja en del mellan olika marknader i såna fall.

http://www.volvocars.com/no/buy/explore ... %255D=4.35
av grålle1
Mina första intryck efter att ha klämt och känt lite på XC60 i Volvo Showroom:
-Designen, jag vet att jag vänjer mig och den är överlag riktigt snygg, men jag är lite tveksam till vecken på dörrarna och bakluckan som är lite för mycket BMW och "överdesignad" i min smak.
-Bakdörrarna, lite fundersam hur mycket stryk kanterna kommer få av vägsprut.. öppet rakt upp på dörrkanten i hjulhuset.
-Men det är i bagaget mina stora "issues" kommer.. Öppnar först luckan/lastgolvet och får handtaget i näven (!?!?!). Lyckas trycka dit det, men händer igen 3 ggr. Sen inser jag att lastgolvet FORTFARANDE saknar gasdämpare, nylon-rem med plastkrok för att hålla uppe är INTE premium (skillnad på V90!) Saknar även 40/20/40-delningen på baksätet... och insynsskyddet sen, men hallå vad hände??? Flera centimeter stora glipor på sidorna så man ser ner i bagaget... och dessutom en lös "extra-bit" som sitter fast på bakluckan för att täcka sista decimetern.. såg riktigt B ut!?
-Annars riktigt fin, förarstolen var gudomlig med ställbar dynförlängare och justerbara sidostöd med BMW-sport känsla. Massagen kan jag iofs vara utan.

I det stora hela, riktigt fin bil.... men besviken på detaljerna i bagaget. Och är priset typ samma skulle jag nog gå på en V90CC... framförallt för kupén som är magisk med rätt klädsel/paket/panorama...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om det är inpassning och lite sånt kan jag tänka mig att det kan vara lite varierande eftersom det är förproduktion.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Här är 2 nya färger! Särskilt då på tal om grönt. Ni får själva avgöra vad ni tror om färgtoner på ett kasst mobilfoto, men bättre än inget :)
Pine Grey
Fusion Red

Bild
Senast redigerad av 2 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]