Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psi
Hallå alla.

Har äntligen beställt min första Volvo efter massa år i tyska träsket.

Blev en V60 D4 BEII med automatlåda.

Utöver det så la jag till metallic, VOC, backkamera, tonade rutor, textilmattor och Driver Support.

Vad tror ni om den specen?

Har funderat på det här med stereon. I V60 heter det sensus connect, men i övriga Volvo High Performance. Vad är skillnaden?

Leverans V.14 i alla fall och beställde i mellandagarna.
av V60Rolling
Köplats 10.664 och leverans vecka 20. Ett par veckor senare än jag trodde, men den som väntar på något gott...
Modifierad och beställd efter tips på Jagrullar.se!

Gunnar

Färg: Seashell Beige Metallic 484
Klädsel: Stålgrå/mörkgrå K30R
Modell: V60
Modellår: 2014
Motor: D4 181 hk (D4204T5)
Utrustningsnivå: Summum, (E2)
Växellåda: 8-Vxl Automat FWD
ALUMINIUMHJUL REX 17"
ELUPPVÄRMT BAKSÄTE
ELVÄRME I RATT
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
PARKERINGSHJÄLP FRAM/BAK
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM
VÄXELPADDLAR
av psi
V60Rolling skrev:Köplats 10.664 och leverans vecka 20. Ett par veckor senare än jag trodde, men den som väntar på något gott...
Modifierad och beställd efter tips på Jagrullar.se!

Gunnar

Färg: Seashell Beige Metallic 484
Klädsel: Stålgrå/mörkgrå K30R
Modell: V60
Modellår: 2014
Motor: D4 181 hk (D4204T5)
Utrustningsnivå: Summum, (E2)
Växellåda: 8-Vxl Automat FWD
ALUMINIUMHJUL REX 17"
ELUPPVÄRMT BAKSÄTE
ELVÄRME I RATT
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
PARKERINGSHJÄLP FRAM/BAK
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM
VÄXELPADDLAR
Ser ut som du ska kunna vara nöjd med den kärran, när beställde du? I veckan?
av V60Rolling
Beställde förra veckan.
Användarvisningsbild
av bem
Perra83 skrev:Va ingår för multimedia i en Summum?
Tänker du på en V60 MY14?

Om man kikar på Bygg din Volvo för V60 på Volvos hemsida så ingår som standard i Summum miljöklassad 5 tum display och High Performance (HP) CD ljudanläggning med Blåtandshandfree för mobiltelefon (även Blåtands audio streaming från t ex mobilen, det följer i Momentum och Summum).

Om du vill ha nåt häftigare än vad som ingår i Summum miljöbil får du välja till nåt av Teknikpaketen eller nåt av Business Edition paketen:

Teknikpaket Sensus HP 7" (High Performance)
Teknikpaket Sensus PS 7" (Premium Sound)
Teknikpaket Pro Sensus HP 7"
Teknikpaket Pro Sensus HP 7" med parkeringshjälp
Teknikpaket Pro Sensus PS 7"
Teknikpaket Pro Sensus HPS 7" med parkeringshjälp

Business Edition
Business Edition Pro
Business Edition Pro med parkeringshjälp

Förutom bättre ljudanläggning och större skärm i paketen ovan får du även 8 tum TFT kombiinstrument m m.
Ang ljudanläggningen så finns dels CD eller DVD dels storlek på skärm samt antal högtalare och hur kraftig förstärkare det är (möjlighet till Subwoofer tror jag inte V60 har).
High Performance, 1CD-spelare, 4x40 W, 8 högtalare, 5" färgskärm
High Performance Multimedia, 7" skärm, CD
High Performance Multimedia, 1DVD-spelare, 4x40 W, 8 högtalare, 7" färgskärm med RTI-förberedelse
Premium Sound Multimedia, 1DVD-spelare, 5x130 W, 9 högtalare, 7" färgskärm med RTI-förberedelse

Kika på Volvos hemsida Bygg din Volvo så ser du vad som ingår i paketen ovan.

/Bo
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
psi skrev:Hallå alla.

Utöver det så la jag till metallic, VOC, backkamera, tonade rutor, textilmattor och Driver Support.

Har funderat på det här med stereon. I V60 heter det sensus connect, men i övriga Volvo High Performance. Vad är skillnaden?

Gratulerar!

Business II och ingen paket som Kinetic etc kan ju vara bra. Har inte kollat skillnaden just nu. Bra motorval och automat bra. Back kamera skulle jag vilja ha men tycker för dyr. Textilmattor ombonat och bra. Driver support tog jag med så det blir bra med :-/] Sensus connect har jag aldrig fattat direkt vad det är mer än att det låter fint :D Skriv om vad den drar i soppa senare!

Mvh
Thomas
av psi
BEII är som jag förstått det momentum plus teknikpaket med sensus då. Någon här som kan dela med sig av erfarenheter av sensus?
av Polar
Nu börjar det hända saker, äntligen har min beställning lämnat status 1 och gått över till status 2. I skrivande stund så har jag köplats 3898 (av 10967). Ni som redan fått era bilar levererade, hur lång tid är det till leverans från det att bilen börjat byggas? Jag har fortfarande prel. lev vecka 13 (Bilen beställdes 19/12)

/Niklas
av V60Rolling
MångaVOLVO skrev:
psi skrev:Hallå alla.

Gratulerar!

Business II och ingen paket som Kinetic etc kan ju vara bra. Har inte kollat skillnaden just nu. Bra motorval och automat bra. Back kamera skulle jag vilja ha men tycker för dyr. Textilmattor ombonat och bra. Driver support tog jag med så det blir bra med :-/] Sensus connect har jag aldrig fattat direkt vad det är mer än att det låter fint :D Skriv om vad den drar i soppa senare!

Mvh
Thomas
Trevligt! Har också beställt D4 med automat efter provkörningen då jag var helt lyrisk. Enda jag är tveksam till i din spec är backkameran. Så fort det regnar det minsta blir den snabbt igensatt och nästan oduglig. Jag nöjer mig med sensorer.

Gunanr
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 55

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]