Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I helgen ska nya kartor uppdateras i bilen. 

Sensus Navigation 2014 - kartnedladdning
Information om programvara

Publicerad
24/04/2025
Utgåva
32319059

Återstår att se om detta är sista gången uppdateringar sker, står inget om kommande vilket annars är brukligt.

https://www.volvocars.com/se/support/do ... ca/europa/
Hej. Jag laddade ner kartunderlaget igår via normal procedur till ett USB-minne (32GB) och satte det i bilens USB-port. Dock startade inte installationen som det brukade när jag körde till jobbet. Har ni FAT32 på era USB-minnen? Blev osäker när jag formaterade innan jag laddade ner underlaget.
Vad jag kommer ihåg gjorde jag litegrann av normal svårighetsgrad som man brukar behöva göra vid uppstart av nya datorgrejer första gången jag gjorde en kartuppdatering till nyinköpta USB. Det kom nog automatiskt upp en formatteringsmeny. Men sedan har jag bara raderat de gamla kartorna och ersatt med nya. Jag kommer även ihåg jag tog bort några systemfiler (liknande) som fanns på USB vid leverans så de var helt tomma för det skulle fungera.

Sensus Update appen har en kontrollfunktion för checka att det man har på sitt USB fungerar. När jag hade kvar ovannämnda systemfiler på USB fick den underkänt - så blev den godkänd när jag tog bort dem.

Jag spar förra omgångens kartor (i dator eller på ett extra USB) vilket tex visade sig bra i samband med problemen med kartorna från våren 2023 (de som gav larm för mötande körfils fartkamror) som jag då jag tröttnat på dem kunde ersätta med de gamla från våren 2022 tills problemen åtgärdades hösten 2023.

Mvh
mange69 skrev: fre 25 apr 2025, 21:54 Hej. Jag laddade ner kartunderlaget igår via normal procedur till ett USB-minne (32GB) och satte det i bilens USB-port. Dock startade inte installationen som det brukade när jag körde till jobbet. Har ni FAT32 på era USB-minnen? Blev osäker när jag formaterade innan jag laddade ner underlaget.

Jag brukar trycka igenom denna formateringen innan nya kartor laddas ner, har inte fått det till bilen än men det har tidigare aldrig varit något problem.
.
USB.jpg
USB.jpg (31.89 KiB) Visad 354 gånger
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]