Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Strebern skrev:
volvobrasse skrev:Vad har ni andra som redan fått eller nära att få er bil för snitttid från det att ordern är fryst till att den gått över till produktionsläge?

Samt stämmer oftast datumet för när ordern blir fryst på pricken också eller?
När ordern blev fryst så har jag för mig att det blev produktionsläge rätt så omgående.
Vad gäller datum för frysning kontra verklig frysning vet jag inte, gjorde inga ändringar.
Blev din order fryst exakt det datum du fick från början?
Användarvisningsbild
av Strebern
volvobrasse skrev:
Strebern skrev:
volvobrasse skrev:Vad har ni andra som redan fått eller nära att få er bil för snitttid från det att ordern är fryst till att den gått över till produktionsläge?

Samt stämmer oftast datumet för när ordern blir fryst på pricken också eller?
När ordern blev fryst så har jag för mig att det blev produktionsläge rätt så omgående.
Vad gäller datum för frysning kontra verklig frysning vet jag inte, gjorde inga ändringar.
Blev din order fryst exakt det datum du fick från början?
Oklart, det stod ju nåt datum för ändringar "till och med xxxx", efter det har jag för mig att texten försvann och bilen gick in i första produktionssteget.
av robeks
Min bil vart låst ca 1 vecka tidigare än utsatt.

Enligt min volvo gick den i produktion enligt första datum.
stod dock i läge 1 i prod i ca 1 vecka sen stod det att den var färdigbyggd
helt plötsligt.

Men sen kom mejl (då bilen var klar enligt minvolvo) att bilen börjar byggas och efter ca 1 vecka att bilen skall
levereras till handlaren.så inget verkar lira ihop riktigt.

sen 2 veckors väntan hos ÅF ungefär

Först sa de lev vecka 46 hos minvolvo sen vart det plöttsligt v45
ÅF sa ca 8-10 veckors lev tid vid beställning. Men beställde v35 28/8 ska hämta idag kl 16.
alltså v46 som det stod från start alltså 11 veckor typ.

IDAG E D JULAFTON!!!!! :D Lider med alla som måste vänta för det e verkligen plågsamt :evil:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
robeks skrev:Min bil vart låst ca 1 vecka tidigare än utsatt.

Enligt min volvo gick den i produktion enligt första datum.
stod dock i läge 1 i prod i ca 1 vecka sen stod det att den var färdigbyggd
helt plötsligt.

Men sen kom mejl (då bilen var klar enligt minvolvo) att bilen börjar byggas och efter ca 1 vecka att bilen skall
levereras till handlaren.så inget verkar lira ihop riktigt.

sen 2 veckors väntan hos ÅF ungefär

Först sa de lev vecka 46 hos minvolvo sen vart det plöttsligt v45
ÅF sa ca 8-10 veckors lev tid vid beställning. Men beställde v35 28/8 ska hämta idag kl 16.
alltså v46 som det stod från start alltså 11 veckor typ.

IDAG E D JULAFTON!!!!! :D Lider med alla som måste vänta för det e verkligen plågsamt :evil:
Grymt! Grattis! :)

Jag sitter och hoppas på att min order skall låsas innan jag med, innan torsdag nästa vecka. Dock lär den ju inte göra det på helgen :)
av Mmjohan
Från 2403 i lördags till Din bil är byggd i morse :D
2 veckor till leverans sedan igår, söndag!

En bra start på måndagen 8)
av PeppeK
Grattis Mmjohan :D

Ja dom måste ha jobbat övertid i helgen för min hade 1928 igår och idag är bilen färdigbyggd.
Ruskigt gott...
Användarvisningsbild
av volvobrasse
PeppeK skrev:Grattis Mmjohan :D

Ja dom måste ha jobbat övertid i helgen för min hade 1928 igår och idag är bilen färdigbyggd.
Ruskigt gott...
Jag tror inte dom jobbar på helger? Förmodligen var den färdigbyggd redan förra veckan, men det har ite blivit uppdaterat förrän idag :)

Förresten, hur lång tid tog det från att din order frystes till att den blev byggd ca?
av Rudolfs
Min händer ingenting med :P
av PeppeK
volvobrasse skrev:
PeppeK skrev:Grattis Mmjohan :D

Ruskigt gott...
Jag tror inte dom jobbar på helger? Förmodligen var den färdigbyggd redan förra veckan, men det har ite blivit uppdaterat förrän idag :)

Förresten, hur lång tid tog det från att din order frystes till att den blev byggd ca?
Vet faktiskt inte. Har inte fått den typen av information men för ca 3 veckor sedan så "justerades" ordern 1 vecka framåt vilket, om man läser tidigare inlägg, kan vara tidpunkten för frysning.
av Rudolfs
ImageUploadedByTapatalk1416291702.165255.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416291702.165255.jpg (347 KiB) Visad 290 gånger
Yeah! :D
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 203

Väcker denna tråden för jag har […]