Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Exakt hur det är nu vet jag inte, men för några år sedan, när jag jobbade som mest med Garmins navigatorer, då var deras kartuppdateringar ungefär ett år gamla när de lämnade fabriken. Numera har de slutat med kartuppdateringar på skivor, utan låter kunderna ladda ner dem själva från deras servrar via internet, så en del av fördröjningen mellan kartdatans färdigställande och kundens åtkomst har eliminerats. Volvo (Denso) kör ju fortfarande med skivor, men hur mycket tid det går från uthämtningen av kartdata tills det att detta är tuggat om för att passa i den specifika navigatorn, skivor tillverkade och ute hos kunderna har jag ingen aning om.

Onlineapplikationer som just Google maps och liknande är vanligtvis rätt mycket mer aktuella.
Hade också förväntat mig att nya E12 och nya dragningen av E4 som invigdes i höstas här i Umeå skulle finnas med i uppdateringen men icke!
Borde väl gå att avhjälpa en del "fördröjning" om man uppgraderar till Sensus touch? Då tar den ju kartor från Google om man vill och är uppkopplad på nätet eller?
För min del spelar det ingen roll om det är någon väg som inte är med som är ny, jag har ju ögon o läsa med! :-D
Titaniumgrå skrev:Hade också förväntat mig att nya E12 och nya dragningen av E4 som invigdes i höstas här i Umeå skulle finnas med i uppdateringen men icke!
Som jag sagt tidigare, Volvos navigation är klart dyrare än alternativen och klart sämre. Nu är väl inte Volvo det enda bilföretag som lever kvar på 90-talet när det gäller mjukvara...
När jag knappat in mitt VIN-nr, produktnr samt mailadress så får jag bara meddelandet att "Du är inte behörig till en uppdateringskod".

Jag använder Explorer i felsäkert läge och har följt länken innan, någon som har något tips?

Skickade frågan till supporten i anslutning till denna sida (tillägg, dvs volvo-sidan där man knappar in allting för att få aktiveringskoden) men har inga stor förhoppningar om snabbt svar. Jag tänkte uppdatera i helgen då jag ska åka 70 mil tor där jag hittar så att kartorna är fräscha inför årets bilsemester.
Du skulle inte köra i felsäkert läge, utan i kompatibilitetsläge, påstods det. Jag genererade min kod på en maskin som fortfarande kör XP SP3 med Internet Explorer 8, och där var det bara att tuta på. Lite segt, men det var nog en dag då många fick sina skivor.
Jag menade kompabilitetsvy, var lite trött i huvudet efter att tryckt in VIN-numret 25 ggr...
Får försöka leta upp en gammal dator och se om det funkar.

Jag har i år inte fått något mail om att jag ska få kartorna, men tänkte att det var för att det var min andra uppdatering, har alla andra fått ett mail som förvarnar?
Hej allihopa, skulle beöva lite hjälp...
Gick in på sidan för att få min aktiveringskod, mata in mitt VIN/Chassi nr, valde artikelnr och sist min mail adress, sen fick jag meddelandet att mitt "Vin nummer du angett är inte korrekt". Har försökt många gånger nu, nån som vart med om samma sak och löst problemet? tacksam för all hjälp!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]