Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:
MartinS skrev:I Sverige finns det ju bara R-Design och T6 i kombination på MY12 och framåt. Kan det ha sålts 20-40st kanske om jag gissar? Väldigt få med andra ord.

Utbudet är ju större i t.ex. Tyskland men inte gigantiskt på något sätt. Jag kollade snabbt på mobile.de nu och tyckte mig se 5-7st T6 R-Design, den billigaste från €39k. Det verkar med andra ord inte bli någon ekonomiskt fördelaktig affär att importera, eller? Som sagt, jag kollade bara snabbt så jag kan ha fel i allt jag skriver :-)

/Martin
Bättre än så men vill inte gå ut med detta innan affären är klar, har bilen på hand. Många ligger högt, men det kommer då och då en och annan som är lägre prissatta, dessa försvinner dock ganska fort.
Förhoppningsvis blir det affär idag och hämtning nästa vecka.
Snyggt, hoppas det blir affär då! Kul
av Petzzon
MartinS skrev:I Sverige finns det ju bara R-Design och T6 i kombination på MY12 och framåt.

/Martin
Är du säker på detta? Trodde också det men nu ligger det en 11:a svensksåld på Blocket.
Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:
MartinS skrev:I Sverige finns det ju bara R-Design och T6 i kombination på MY12 och framåt.

/Martin
Är du säker på detta? Trodde också det men nu ligger det en 11:a svensksåld på Blocket.
Jag såg det också vilket förbryllar mig lite, kanske kom den som sena 11:or också? Kollade på den på blocket och den verkar ju "normal" så att säga, svensksåld med en ägare norr över, alltså troligen inget som hittat ut bakvägen från Hissingen, men man vet ju aldrig. Den har dessutom den fula baktorkararmen som kom till MY12, lite halvmärklig bil om du frågar mig.

Jag har svårt att tro att han får dom pengarna han begär i annonsen, den saknar ju till och med DS paketet och sommarfälgarna är väl "sådär" eller? ~360-380 vore ett mer marknadsmässigt pris.

Hur går det med din bil, har du fått den reggad ännu?

/Martin
av Petzzon
Ja onekligen lite konstigt, som sagt vad priset är rejält högt. Och sommarfälgarna hade jag inte ens velat ha som vinterfälgar.

Väntar varje dag på att urpsrungskontrollen skall vara klar så att jag kan få dom tillfälliga skyltarna och beställa tid för reg.besiktning. Så ännu står den bara i garaget.
Väntar också på en dragkrok som jag beställde från Tyskland, Westfalia skall enligt uppgift vara helt osynlig då kuldelen är bortplockad, skall bli kul att se om det blir bra.
Användarvisningsbild
av MartinS
jaja, den som väntar på något gott.... väntar förj-vla länge. :-)
av perhall
MartinS skrev:
Jag såg det också vilket förbryllar mig lite, kanske kom den som sena 11:or också? Kollade på den på blocket och den verkar ju "normal" så att säga, svensksåld med en ägare norr över, alltså troligen inget som hittat ut bakvägen från Hissingen, men man vet ju aldrig. Den har dessutom den fula baktorkararmen som kom till MY12, lite halvmärklig bil om du frågar mig.

Jag har svårt att tro att han får dom pengarna han begär i annonsen, den saknar ju till och med DS paketet och sommarfälgarna är väl "sådär" eller? ~360-380 vore ett mer marknadsmässigt pris.

Hur går det med din bil, har du fått den reggad ännu?

/Martin[/quote]

Det händer ju faktiskt att säljare skriver 2011 när det är en MY12 som är tillverkad och uttagen 2011. Att den skulle fått 12:ans bakrutearm känns märkligt annars.../PH
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev:
Det händer ju faktiskt att säljare skriver 2011 när det är en MY12 som är tillverkad och uttagen 2011. Att den skulle fått 12:ans bakrutearm känns märkligt annars.../PH
Fast den är uttagen Februari 2011 och chassienumret har ett B i position 10 vilket säger att det är en MY11a.

Kanske kom den nya torkaren till MY11B, jag kan ha fel där.

/Martin
av perhall
Då är jag med. Minns när jag letade BMW e39 för en massa år sen, facelift kom MY11 men en del bilhandlare sålde e39:or uttagna 2010 som "Årsmodell: 2010"...
PH
av Petzzon
MartinS skrev:
perhall skrev:
Fast den är uttagen Februari 2011 och chassienumret har ett B i position 10 vilket säger att det är en MY11a.

Kanske kom den nya torkaren till MY11B, jag kan ha fel där.

/Martin
Betyder ett B att den är modell A? vad skulle det stått om det varit en 11B?

/Peter
Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:
Betyder ett B att den är modell A? vad skulle det stått om det varit en 11B?

/Peter
Position 10 gör ingen skillnad på om det är en MY11A eller MY11B. B på position 10 är MY11 rätt och slätt. För att avgränsa MY11A och MY11B får man ta reda på när brytpunkten var i löpnummret (de sista 6 siffrorna). Är det intressant kan jag nog kolla upp vid vilket nummer MY11B började.

/Martin

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]