Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dissonans
@pak7: Det får man nog inte. Även om det nu är MTE han har (nämns MTE ovan), så tar de som exempel ut så många newtonmeter ur 2.5an, dvs en motor som har nästan en liter extra slagvolym samt en större turbo med större avgashus.
Om man förutsätter att han får sitt maxvrid någonstans mellan 2000 och 2500 (jag har räknat på 2250), så ger hans motor 131 hästkrafter vid 2250 varv. Är det troligt? Njae. (En 2.5t i V70N ger som jämförelse 68 hästkrafter vid 1500 varv).
Om man hårdtrimmar 1.6an ser jag runt 200 hk / 300 nm som rimligt. Allt över det kommer antingen äta upp turboaggregat eller kräva att man byter ganska mycket hårdvara. Sen är det som jag skrev ovan inte direkt så att drivlinan på en T3 är dimensionerad för 410 nm. Det skulle dock vara intressant att se hur länge saker som turbo, koppling, drivaxlar och dylikt skulle hålla. Hittar tyvärr ingen spec på hur mycket BW-agget tål.
av Bonlo
Det är INTE 410 nm i den programvaran till T3 motorn! Svårt att tro men du har inte blandat ihop T3 motorn med 2.0T motorn va? För 2.0T levererar bra mycket mer än T3. Från 237 nm hos t3 till 410 med endast förändrad programvara låter inte rimligt. Har du uppgraderat din programvara i Göteborg?
av Droopy
pak7 skrev:Hur får man ut 410 nm?
Vad är det för programvara egentligen?
Inget annat bytt?

Det går inte med enbart programvara, helt omöjligt.
av SPIDER60
Nu blir man fundersam, ska ringa och kolla så inte det är 310nm vi snackar om igen för har redan frågat 3 gånger och det enda han säger är 410nm, "kör inte sönder bilen bara,för det är starka grejer" . Förstår inte varför han skulle lägga på 100nm för att lura oss som testat detta. Jag är jättenöjd med 310 också om det är det jag har. Men den går som fan iaf när man väl trycker ner max. runt 1950 kickar det in. Den är uppgraderad i Göteborg. Kan inte skriva ordagrant men om jag säger så här, det är inte någon andra eller tredjepart så resten får ni klura ut själva.
Användarvisningsbild
av msmmax
Det har kommit Polestartrim idag till T3 blir samma som T4
av grålle1
Ja men titta där..... Och tur att man har en my12, verkar bara vara till den!?! Men kunde de inte krämat ur liiiite mer och sålt det till T4 också... Tror de hade sålt bra.
av waspman
Nu blir jag riktigt sugen...tur att jag har modellår 12 :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Riktigt grym nyhet för andrahandsvärdet för de som vågade köpa T3:or. Rejält trist för de som sitter på T4:or bara :( Men jag gråter inte, jag är riktit sugen på en nyare beg S60 så marknaden för min egen del blev ju plötsligt enormt mycket större.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]