Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Bara bensinbilar (5-cyl från MY13 och 6-cyl från MY12) med PCC alltså, och ej ihop med bränslevärmare.

/Martin
Användarvisningsbild
av meko
MartinS skrev:Bara bensinbilar (5-cyl från MY13 och 6-cyl från MY12) med PCC alltså, och ej ihop med bränslevärmare.

/Martin

Stämmer! Jag fick exakt detta svar på min verkstad häromdan (efter att de noga kollat upp vad som gällde. När jag ställde frågan hade de aldrig hört talas om ERS.... :roll: )

Min bil är en T4F -12 och det skulle inte fungera. ERS går bara att få till T6 AWD när det gäller MY -12 i alla fall. (Sedan kan man naturligtvis fråga sig varför..?)

Sist men inte minst så kostade mjukvaran drygt 5000:-- :shock:
Användarvisningsbild
av MartinS
meko skrev: Min bil är en T4F -12 och det skulle inte fungera. ERS går bara att få till T6 AWD när det gäller MY -12 i alla fall. (Sedan kan man naturligtvis fråga sig varför..?)
Därför att det bara är T6 och 3.2 man säljer i Arizonaöknen där det finns ett riktigt behov kanske? Amerikanerna är galna i fjärrstart, för att få ner temperaturen i kupén.

/Martin

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]