Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Har faktiskt inte provat i min V60..... och min gamla V70N hade inte varken 235 eller 18" :D Dessutom föredrar jag att ha hjulen PÅ bilen och inte I den! (sorry Loner, var tvungen att skoja lite med en gammal SVXC-vän.... :wink: )
av grålle1
sony skrev:Igår fick jag in i bagaget 4 st sommar däck 235-40-18" :D
Såg nu att du också har V60.... Fick du verkligen in alla 4... Utan att fälla sätet... Imponerande isf! Hade du dem stående eller? Vill minnas att jag fick min levererad med fällt säte och då var det ändå "bara" 205-vinterdäck...
Senast redigerad av 1 grålle1, redigerad totalt 0 gånger.
av Maccie
Inga problem i en XC70 II, kan jag lova!

Vid årets däckbyte fick jag lätt in mina 4 st 235/50/18, hade nog kunnat få in 5 st.
Användarvisningsbild
av sony
grålle1 skrev:
sony skrev:Igår fick jag in i bagaget 4 st sommar däck 235-40-18" :D
Såg nu att du också har V60.... Fick du verkligen in alla 4... Utan att fälla sätet... Imponerande isf! Hade du dem stående eller? Vill minnas att jag fick min levererad med fällt säte och då var det ändå "bara" 205-vinterdäck...

Fick alla 4 in stående, men det var exakt,bagaget var full och de nuddade i ramen(hårdplast) av bagaget men när de kom in i bagaget nuddade de inte taket alls. Jag behövde inte tvätta nåt efteråt. Det var däck utan fälgar.
av Rellac
StringerBell skrev:Är det aldrig någon som svär över att bilen är för stor? Kör folk bara från en gårdsuppfart på landet till annan gårdsuppfart på landet? ;)
Haha, what? När är en V70 för stor?
Jag kan tycka att min pickis är lite för stor ibland,
Bild
men även den kirrar jag att svänga runt med inne på Ica-parkeringen, eller fickparkera med längs gatan. :-O) :-)-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Rellac skrev: När är en V70 för stor?
Varje gång man parkeringar i parkeringsruta mellan två andra bilar.
av Sharkbait
StringerBell skrev:

Det är inte V70n som är stor utan p-rutorna som är små !
Användarvisningsbild
av StringerBell
Sharkbait skrev:
StringerBell skrev:

Det är inte V70n som är stor utan p-rutorna som är små !
Det håller jag med om! Men vad skall man göra åt det?
Användarvisningsbild
av apersson850
Flytta till USA? De har större P-rutor. Av någon anledning.

Fyra hjul i XC70 2012 är inga problem. De står upp bakom ryggstödet och det finns rätt gott om plats över.

Jag tycker det är mest det sista hörnet, uppe under taket fram till där bakluckan sitter, som skiljer mellan bilar som V60 och XC70. Jag körde grejor för ett tag sedan som det var precis de fick plats i min XC70. Jag fick ta ur bagagegallret, för det bygger ner några centimeter från taket, och då fick grejorna inte plats när gallret var uppfällt. Sånt går ju inte in i en lägre V60.

Men jag håller med de som mer eller mindre allvarligt noterat att XC70/V70 är för små. För ett par veckor sedan hade jag hela bilen full (nedfällda baksäten) och ändå utnyttjat det mesta av ytterligare 4,5 m² flak på släpet bakom. Borde nog köpt nåt större...
av Sharkbait
StringerBell skrev:
Sharkbait skrev: Det är inte V70n som är stor utan p-rutorna som är små !
Det håller jag med om! Men vad skall man göra åt det?

Använd fantasin?

Parkera på 2 p-rutor så slipper man också att få repor och dörrar i sidan på bilen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?