Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nibbe
joel80 skrev:Nej det tyckte jag också var irriterande.. även om jag inte veckopendlar. :)
Fast det funkar ju om du ställer in tiden via sms-appen, bara det att det kan ta nån timme innan det blir inställt.. men om du ställer in en tid innan du går på planet bör det ju funka. Det är först efter 14 dagar den går ner i sleepmode helt.

Jag har skickat in det på Volvos förslagslåda dom hade.. att man ska kunna ställa om det till 1 vecka eller så innan den går i enegy-save. :)
Va bra att dom kläckte ur sig att den lösningen fanns.....
Jag pendlade Östersund-Sthlm i 7 månader under vinterhalvåret och hälften av gångerna så gick inte värmaren, sån tur är har jag även motorvärmare så jag hade ju sladden i också.
Vad skiljer Heater Start från Volvo On Call-appen? Är det inte samma kommando från en server som skickas till bilen?
Det som skiljer är väl egentligen bara mitt gränssnitt mot VOC-servern?
apersson850 skrev:VOC är lätt värt vad det kostar, jämfört med exempelvis TV-licensen...
Jag håller med om att TV-licensen (antar att du pratar om radio- och tv-avgiften som betalas till Radiotjänsten) är ett jäkla påhitt, dock så slipper vi ju faktiskt reklam på SVT1 och SVT2 + alla SR-kanaler tack vare den.
Men det är en heeelt annat samtalsämne som vi inte ska halka in på nu :)
Användarvisningsbild
av joel80
Nibbe skrev:
joel80 skrev:Nej det tyckte jag också var irriterande.. även om jag inte veckopendlar. :)
Fast det funkar ju om du ställer in tiden via sms-appen, bara det att det kan ta nån timme innan det blir inställt.. men om du ställer in en tid innan du går på planet bör det ju funka. Det är först efter 14 dagar den går ner i sleepmode helt.

Jag har skickat in det på Volvos förslagslåda dom hade.. att man ska kunna ställa om det till 1 vecka eller så innan den går i enegy-save. :)
Va bra att dom kläckte ur sig att den lösningen fanns.....
Jag pendlade Östersund-Sthlm i 7 månader under vinterhalvåret och hälften av gångerna så gick inte värmaren, sån tur är har jag även motorvärmare så jag hade ju sladden i också.
Vad skiljer Heater Start från Volvo On Call-appen? Är det inte samma kommando från en server som skickas till bilen?
Det som skiljer är väl egentligen bara mitt gränssnitt mot VOC-servern?
Om jag fattat rätt så går hela VOC-appen via datanät, och bilen tar då också emot data via datanätet... när sen bilen går ner i spar-läge stänger den av data. Däremot "kopplar den upp" varje timme för att se om det hänt något. Om man inte har VOC-appen aktiv hela tiden och lyckas tajma den minuten som bilen lyssnar verkar den missa det man skickar till den då, däremot funkar Heater Start via SMS, och det lägger sig på kö och kommer fram då bilen kopplar upp sig på mobilnätet.

Jag har inga som helst källor på det här utan det är bara upplevd funktion, och en viss logik över hur det borde funka. :)

Direktstart funkar dock inte så bra efter att bilen gått ner i sparläge då även om man skickar sms via Heater Start så vet man ju inte när det kommer fram. Kan ju ta allt från någon minut upp till 59 minuter...
Användarvisningsbild
av poseidon
Lånade hem en XC60 provbil igår. Den hade VOC. Men jag hittade inte någon möjlighet att starta värmaren inne från bilen? Nu läste jag inte instruktionsboken....
Användarvisningsbild
av joel80
För att komma åt manuell tajmer o ställa in tiden för värmare ska man inte ha motorn igång, bara läge 1 eller 2 på tändningen.. då ställer man in det på spaken till vänster om ratten.
Användarvisningsbild
av poseidon
s6025t skrev:Är det 2014 bil med nya digitala instrumentet ligger timern i menyn man måste trycka OK först för att komma in i menyn
Japp säljaren berätta det för mig efteråt....
Användarvisningsbild
av hållundan
Någon mer som har sjuka problem, vareviga morgon, nu när det börjar bli kallt ute?

Serverfel, dålig kommunikation mellan VOC och bil etc. etc.? Kan ju knappast vara en happening för VOC att kylan kommer och att alla, ja, alla, som har VOC vill dra igång sina värmare mellan 7-9 på vardagsmorgnarna?

Värdelöst.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
hållundan skrev:Någon mer som har sjuka problem, vareviga morgon, nu när det börjar bli kallt ute?

Serverfel, dålig kommunikation mellan VOC och bil etc. etc.? Kan ju knappast vara en happening för VOC att kylan kommer och att alla, ja, alla, som har VOC vill dra igång sina värmare mellan 7-9 på vardagsmorgnarna?

Värdelöst.
Problem hela dagarna skulle jag säga. Blir ju problem när det enda sättet att styra om laddningstiderna på min laddhybrid är via telefonen.

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]