- ons 18 sep 2013, 13:08
Jag pendlade Östersund-Sthlm i 7 månader under vinterhalvåret och hälften av gångerna så gick inte värmaren, sån tur är har jag även motorvärmare så jag hade ju sladden i också.
Vad skiljer Heater Start från Volvo On Call-appen? Är det inte samma kommando från en server som skickas till bilen?
Det som skiljer är väl egentligen bara mitt gränssnitt mot VOC-servern?
Men det är en heeelt annat samtalsämne som vi inte ska halka in på nu :)
joel80 skrev:Nej det tyckte jag också var irriterande.. även om jag inte veckopendlar. :)Va bra att dom kläckte ur sig att den lösningen fanns.....
Fast det funkar ju om du ställer in tiden via sms-appen, bara det att det kan ta nån timme innan det blir inställt.. men om du ställer in en tid innan du går på planet bör det ju funka. Det är först efter 14 dagar den går ner i sleepmode helt.
Jag har skickat in det på Volvos förslagslåda dom hade.. att man ska kunna ställa om det till 1 vecka eller så innan den går i enegy-save. :)
Jag pendlade Östersund-Sthlm i 7 månader under vinterhalvåret och hälften av gångerna så gick inte värmaren, sån tur är har jag även motorvärmare så jag hade ju sladden i också.
Vad skiljer Heater Start från Volvo On Call-appen? Är det inte samma kommando från en server som skickas till bilen?
Det som skiljer är väl egentligen bara mitt gränssnitt mot VOC-servern?
apersson850 skrev:VOC är lätt värt vad det kostar, jämfört med exempelvis TV-licensen...Jag håller med om att TV-licensen (antar att du pratar om radio- och tv-avgiften som betalas till Radiotjänsten) är ett jäkla påhitt, dock så slipper vi ju faktiskt reklam på SVT1 och SVT2 + alla SR-kanaler tack vare den.
Men det är en heeelt annat samtalsämne som vi inte ska halka in på nu :)