grålle1 skrev:Jag kommer att bli tokig på klickandet i kopplingspedalen.... har bett verkstaden kolla på det två gånger, men det är "as designed", inget fel konstateras. Så otroligt opremium!! :-(O)
Torkarbladet bak...... ja detta har ju diskutterats flitigt som sagt. Jag fick nytt förra månaden och det funkade kanon..... i en vecka :shock:
Annars är jag nöjd efter att de justerat passningen på bagageluckan och motorhuven, justerat huvstängningsmekaniken så att huven går att stänga utan våld, sommardäcken balanserats om, luftriktaren i grillen monterats rätt, lyktrengöringstäcklocken tryckts på plats, bagagerumsbelysningen lagats, en klamma till drivaxeln färdigmonterats, insugsslangen bytts till en som visslar mindre, bulan i motorhuven rättats ut...
Jag skall bara in och få min nya fönsterlist monterad (en som inte är böjd) och så hoppas jag att de kan fixa start/stop funktionen som inte fungerar pga "batteriet laddas" vilket det gjort nu några veckor......
Trots allt detta gillar jag min bil.... synd bara att allt slarv drar ner betyget rejält!
Opremium ja, Volvo är INTE premium helt enkelt, det är bara dumheter som volvo vill lura i kunderna som säljsnack. Att bygga bilar kring fordkomponenter och elände och sedan sminka upp med tuffa detaljer och bygga bilar som är mer kosmetiska än praktiska till priser som är i klass med både audi å MB å tro att man byggt en premiumbil är bara dumt.
Jag provkörde Skoda i helgen, materialkänslan är bättre än i volvo men priset är inte i närheten av vare sig volvo eller riktiga premiumbilar. Att kalla Skoda för premium skulle nog ingen göra men de går bra att kalla kinesiska volvo för dito.