Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja iofs. Men jag har ju igentligen väntat sedan 8/9 då jag beställde bilen som jag skulle ha hämtat imorrn... :(
Men pga fel beställning så måste jag beställa en ny idag... Så nu finns det en BlackR till salu med delbart drag (men utan värmare).....!
BlackR skrev:Sådärja! Nu har jag beställt en BlackR IGEN :D (med värmare)
Beräknad lev. Början januari :(

Hur många Black R har kommit ut?
Bad min volvo handlare kolla samma dag jag fick min då sa han att den antagligen var den första till kund( har gjorts en del till testen).
Men det återstår att se om det verkligen är #1 :)
Dom har tydligen inte blivit av med 200st ännu iaf.
Eftersom det gick bra att lägga order på en idag....
Jag trodde faktiskt att dom skulle vara slut för länge sen!!
Faaaaan va segt nu får jag ju vänta igeeeen!! :( :( :(
moffe skrev:Jag fundera på det först...men kom på andra "smartare" tankar att beställa en snålare bil :oops:
frågan är hur många mil du kör om året jag kör runt 1500-2000 det gör inte så många kronor på ett år då, desutom så tycker jag att körglädje skall räknas in med:)
Bränslet är en så liten del av totalen så det känns som det kvittar lite, även om varje krona naturligtvis är en krona, oavsett var den tas ifrån.

Jag räknar med att min XC6t0 kostar mig cirka 50-55kr/mil inkl. bränsle. Om den då drar ett par deciliter mer eller mindre per mil spelar ju egentligen en mindre roll, det är ju till och med långt inom felmarginalen i kalkylen.

/Martin
Nu är det en liten skillnad... om man tankar varje vecka eller varannan eller var tredje. :)
Har nu själv haft en bil som drar 10l/100km. Så nu blev de en D5 istället. Hoppas på en förbrukning på 5-7l/100km.
Sant att körglädjen blir annan men sen igen blir de lite en kruiser, mindre chans att man gör mot lagen 8)
Men jaa... om man skulle ha råd med två bilar så skulle den andra möjligen vara en T6 :roll: Eller en ny S4.
Hoppas volvo kommer att upgradera sina automat lådor snart eller inte för det har någon skillnad för mig mera när min bil är beställd. Men när det blir tid för nästa...
Bilen i Status 8. ÅF hade beställt värmare till bilen. Är det någon som vet hur den fungerar? Kör mest korta sträckor, dagis sen ca 15 min till jobbet. Hur lång tid behöver värmaren för att tina upp rutorna? Dras batteriet ur fort? Har alltid haft motorvärmare och kört den och kupevärmaren ca 3tim före start på morgonen.

Kan någon stilla min väntan med lite intryck från t6:an?

//Christer
Det är rekommenderat att köra bilen lika länge som man har igång värmaren. Men jag brukar sällan göra det och har aldrig haft problem med batteriet ändå. Den går som mest 1 timme innan, det räcker för att göra den helt isfri och varm i kupén även om det är typ -20.

T6 Polestar är GRYM. Går som en as rent ut sagt! :mrgreen: Har man D-läget i och gasar lugnt så går den hur mjukt och fint som helst. Väljer man Sportläget istället blir den ruggit rapp! Det mattas aldrig. Den drar hårt hela vägen till 260 på mätaren när toppfartspärren gör slut på det roliga! :wink:

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.