Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvokombis
Volvo Cars har anledning att "ta hårt" på att det inte fungerarriktigt som det gjort, var tänkt samt kommunicerat i marknadsföringen och agera från sitt håll.

Eller har man lagt ribban på marken och rullar över:)
av Tobbev
Jag har inte märkt någon skillnad alls sedan jag uppdaterade till iOS5, annat än att man får låttitel etc när man kör musik via blåtand. Telefonfunktionen och musikpelningen fungerar precis som innan (dvs bra).

/Tobbe
av Tobbev
Mjukisdjur skrev:kör i kabeln, ha bt aktiverat och spela upp via "ipod". posta gärna sedan :)
Jag kör aldrig med kabel. Varför skulle jag göra det när det går lika bra över blåtand?
av Tobbev
pappapuff skrev:Får ni låttitel med iOS 5 och Spotify eller är det bara med iPod-appen som det ska funka? Det funkar nämligen inte för mig.
För mig funkar det inte med låttitlar i Spotify, bara via iPod-funktionen (dvs låtar fysiskt lagrade i mobilen)
av svartsvart
Använder bara blåtand & Spotify för att lyssna på musik i bilen och hittills har jag inte märkt någon skillnad alls efter uppdatering till iOS 5.

Något jag har haft problem med hela tiden är dock att bilen inte hittar telefonen automatiskt när jag sätter mig i bilen. Det funkar ibland men inte alltid. Det verkar också vara problem med att hitta tidigare telefoner, när min sambo har haft sin telefon kopplad så söker bilen först efter hennes så klart och sedan söker den vidare efter tidigare anslutna. Detta har aldrig funkat vad jag har sett iallafall.

Några förslag på lösning?
av Psyko
svartsvart skrev:Använder bara blåtand & Spotify för att lyssna på musik i bilen och hittills har jag inte märkt någon skillnad alls efter uppdatering till iOS 5.

Något jag har haft problem med hela tiden är dock att bilen inte hittar telefonen automatiskt när jag sätter mig i bilen. Det funkar ibland men inte alltid. Det verkar också vara problem med att hitta tidigare telefoner, när min sambo har haft sin telefon kopplad så söker bilen först efter hennes så klart och sedan söker den vidare efter tidigare anslutna. Detta har aldrig funkat vad jag har sett iallafall.

Några förslag på lösning?
Testa att ta bort alla synkade telefoner och lägg in din så att den ligger som nr 1
av xoxo
Tobbev skrev:
Mjukisdjur skrev:kör i kabeln, ha bt aktiverat och spela upp via "ipod". posta gärna sedan :)
Jag kör aldrig med kabel. Varför skulle jag göra det när det går lika bra över blåtand?
Tja, vi har olika hörsel eller förmåga att urskilja ljud.
Inget att vara ledsen för.
av Tobbev
xoxo skrev:
Tobbev skrev:
Tja, vi har olika hörsel eller förmåga att urskilja ljud.
Inget att vara ledsen för.
Nej, jag kan inte påstå att jag hör någon märkbar skillnad mellan blåtand och kabel, men det är ju jag det, och är inte speciellt ledsen för det, tvärtom....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur