Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
Men är 439 900 kr ett nettopris? Om inte kan du ju få rabatt på det också...
Användarvisningsbild
av Appel
Arese skrev:Men är 439 900 kr ett nettopris? Om inte kan du ju få rabatt på det också...
Jag uppfattade det som att det inte går att pruta på det priset, eftermonterad utrustning som dragkrok går nog att pruta på som vanligt, men bilens pris är det nog inte mer att göra på. Sannolikt så behöver dom inte pruta mer på det heller då det alltid finns ett visst intresse för "specialmodeller" i begränsad utgåva!
av XC60
Appel skrev:
Linqid skrev:
XC90_Executive skrev:439 900kr kostar en V60 T6 awd Black R
Vet inte om det känns som något "pangpris". Säg att man får 8 % rabatt på 490 så landar man på ca 450. Tiotusen mindre är ju inte wow, direkt...
Kanske inget pangpris som privatperson förutsatt att man får bra rabatt, men för en tjänstebilsåkare så får den ett intressant förmånsvärde genom att den inte har någon "extrautrustning", den är ju inkluderad i priset som det ordinarie förmånsvärdet baserar sig på. Extrautrustning vill skatteverket ha mer pengar för av "fömånstagaren"...
Måste bara klargöra en sak när det gäller förmånsvärde. Extrautrustning kostar i sig INTE mer i förmånsvärde, det enda som räknas är bilens totala bruttopris. T.ex. en bil som har ett grundpris på 400 000 sek och extrautrustning för 100 000 SEK får exakt samma förmånsvärde som en bil som har ett grundpris på 500 000 SEK och 0 SEK i extrautrustning.

Däremot så kan specialversioner och kampanjversioner med ett rabatterat pris från tillverkaren, som t.ex. denna Black edition få ett lägre förmånsvärde än om man specar exakt samma bil utifrån grundversionen beroende på att Volvo anger denna modell som en grundvariant med ett visst pris.

Sen finns ju en del som är kreativa och får ÅF sänka bilens bruttopris på olika sätt och således få ett lägre förmånsvärde, men det är inte korrekt. Vill man hålla sig till gällande lagar och regler så finns inga kryphål, man får helt enkelt leta efter dessa specialversioner så man får "most bang for the buck" s.a.s.

Nog med pekpinnar för idag :D
av Koma
Nån som vet hur många Black R som kommer tillverkas
Ang priset så måste jag ha fått ett bra pris då 443 för black r med delbart drag
Och tonade rutor(efter tonade) kan lägga upp spec om nån vill...
Användarvisningsbild
av MartinS
Är Black R någon återförsäljargrej eller, jag hittar inget om den på volvocars?!

/martin
av Koma
XC90_Executive skrev:200 V60 T6 Black R!
ok tackar:)...då får jag en av 200...det är ok trodde det skulle va runt 500
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MartinS skrev:Är Black R någon återförsäljargrej eller, jag hittar inget om den på volvocars?!

Nej det gäller alla. Även 200st C30 T5 Black R (250hk/370Nm)
Användarvisningsbild
av ziaal243
Nice, vad landar c30 på då ?
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]