indigo skrev:Jag vet att jag förmodligen kastar sten i ett glashus nu men om nu automat och summum är det viktigaste av allt så varför inte rycka AWD? Med en FWD så borde du få råd med både aut och sum eller?
Varje dag du kör lär du tänka på om du väljer bort Aut eller läderklädsel men det lär ju inte vara lika märkbart med AWDn eller? Om du har gjort klart tidigare att awd är ett måste och jag missat det så ursäkta mig 
Nej då, jag har inte specat att det gäller awd, men det gör det.
Jag skulle nog inte köpa den utan awd tror jag om jag skall vara ärlig, kanske med R-design iof:)
Problemet är att jag tycker Summum, med allt det innebär-skinn,rails,fälgar annat lull gör en helt annan bil.
Den gär sån stor skillnad både invändigt och utvändigt att jag känner nog jag måste ge manuella lådan en chans.
Vad det gäller växellådan har jag hört att den skall vara superskön, och man i princip petar i växlarna (det är stampande som är sjukt jobbigt).
Det lutar åt att det blir en summum/man.
Är dock inte hel nöjd, men jag antar man inte kan blir det om man inte har fri budget.
Svårt att vänja sig vid "lägre" utrustning när ALLA handlara bara skyltar med r-design och maxutrustade summum som man kan provsitta och provköra...såklart volvos taktik, som faktiskt fungerar.
Det måste ju finnas många här som har summum/man som kan säga att den är underbar att köra, även i kö:)????