Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mojja skrev:
Ursäkta språket nu men hur fan kan du få leverans i mitten på maj medans jag som beställde sista veckan i januari fått leverans 1-2 veckan i juni??

Annars så ser det ut som en riktigt fin bil du specat upp:)

Beror på om handlaren har förbeställda bilar som de sedan ändrar på efter kundernas beställning
Beror också på vilka options du valt

Jag beställde min i vecka 6, leverans i vecka 18.
Det blir nog ganska precis det dubbla att eftermontera RTI med delar och arbete när jag kolla upp det, delarna ca:15000kr + arbete så det är bara att ta det när man beställer den ny. För att jag hörde pris var att veta vad för delar man behöver om man kan ta från en skrotad V/S60. Om man får det till rätta pengar...

Mvh
Per
XC60D3 skrev:
jajon skrev: Har fått preliminärt leveransdatum på mitten av Maj. Låter ju inte alls dåligt... Pris 409000. En rabatt på nästan 40k.

Jag velar just nu lite mellan svart och vit lack... På torsdag ska jag träffa bilhandlaren igen och då måste jag ha bestämt mig... Annars känns det som att jag har hittat rätt med specifikationerna. Tack för er hjälp!

/ j
Mjo, fast rabatten säger väl mer om hur överprissatta Volvos listor är, eftersom det är en ganska normal rabatt, efter att man skruvat på sig lite :).

Fast de specar du valt ger ett pris på 437 000 på volvocars? Då känns det som att du borde komma ner mot 400k. Men jag kanske har missat något tillägg.

Vit ska det vara! Förvisso är den svarta något mer enhetlig då man inte väljer R-Design. Men personligen tycker jag att det blir lite väl mörkt med en helsvart bil i den storleksklassen.
Glöm ej att det ALLTID tillkommer en leverans avgift på 3000kr på en XC60,som man lägger till det priset som man får fram på volvocars/bygg din volvo(tror att det gäller alla modeller som tillverkas i gent)
Det är flera lokala åf som lägger på 3000 - Bilia, Skobes m fl, några i Norrland - men det gäller nog inte bara för XC60 i så fall. Å andra sidan går det alltid att pruta mer än 3000. Några åf skulle t ex ha 280900 för en T4Rdesign som annonseras för 277900 av andra inkl. Volvotorget.
PH
Steff 99 skrev:Jag har ingen leveransavgift i mitt kontrakt !
Det var inget som ens var upp i förhandlingen.
Nej, inte i kontraktet, det ligger som ett högre grundpris på bilen.

Min bil kostade 3000 kr mer än riktpriset på volvocars. Beroende sedan på hur man räknar, får man mer eller mindre rabatt. Oftast räknar man ju på vad man får betala och vad bilen skulle ha kostat enl kontraktet.
XC60D3 skrev:
Steff 99 skrev:Jag har ingen leveransavgift i mitt kontrakt !
Det var inget som ens var upp i förhandlingen.
Nej, inte i kontraktet, det ligger som ett högre grundpris på bilen.

Min bil kostade 3000 kr mer än riktpriset på volvocars. Beroende sedan på hur man räknar, får man mer eller mindre rabatt. Oftast räknar man ju på vad man får betala och vad bilen skulle ha kostat enl kontraktet.
precis,pratade med min volvo handlare i dag om detta o han sa att man lägger den direkt till brutto priset utan att det syns nånstans,det är ungefär som en kort avgift,det syns inte heller i kvittot när du betalar med kort.

den fjärde april är det dags att hämta ut pärlan :wink:

Bild
Självklart så ligger det säljkostnader i priset, det gör det väl på allt man köper, prislistan på Volvocars.se är en rekomenderad prislista, sedan är det fritt för alla handlare att sätta sina egna priser, så att påstå att 3000kr är en kostand som alla tar ut tycker jag är fel, eftersom även detta är fritt att inkludera vilken kostnad som helst i sitt pris till kund.
Steff 99 skrev:Självklart så ligger det säljkostnader i priset, det gör det väl på allt man köper, prislistan på Volvocars.se är en rekomenderad prislista, sedan är det fritt för alla handlare att sätta sina egna priser, så att påstå att 3000kr är en kostand som alla tar ut tycker jag är fel, eftersom även detta är fritt att inkludera vilken kostnad som helst i sitt pris till kund.
enligt min volvo handlare så tar varenda volvo handlare detta "avgift" på 3000kr på ett eller annat sätt,så ta reda på fakta innan du yttrar dig,sen är det en annan femma vilka listpriser dom har.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]