- ons 09 feb 2011, 09:13
Att det bara skulle skilja 3% mellan dina offerter, det kanske säger mer om hur du är som förhandlare än möjligheten att få ett bra pris.
Jag ser bra genom att läsa kommentarer här på forumet att det kan skifta väldigt på olika procentsatser, prislistorna skiljer ca 3% mellan olika handlare.
Och procentsatsen du kan förhandla dej till kan variera på mellan ca. 7-15% ibland ännu mer, helt beroende på hur du köper bilen, vilken modell, utrustning du skall ha.
XC60D3 skrev:Du har rätt när det gäller att man måste avgöra om det pris man fått är rimligt eller inte, men så är det även om man inte har rabatt.
Jag skickade ut lite förfrågningar på en ny bil. Skillnaden mellan den dyraste offerten och den billigaste var 3%. Sedan kan ju var och en räkna ut mellan tummen och pekfingret vad detta innebär på en bil för 400k.
Så hela rabattdiskussionen är ganska ointressant. Det hela handlar ju egentligen bara om huruvida man tycker att det pris man får betala är rimligt eller inte. Jag vet i varje fall var jag inte ska/ska köpa min bil.
Att det bara skulle skilja 3% mellan dina offerter, det kanske säger mer om hur du är som förhandlare än möjligheten att få ett bra pris.
Jag ser bra genom att läsa kommentarer här på forumet att det kan skifta väldigt på olika procentsatser, prislistorna skiljer ca 3% mellan olika handlare.
Och procentsatsen du kan förhandla dej till kan variera på mellan ca. 7-15% ibland ännu mer, helt beroende på hur du köper bilen, vilken modell, utrustning du skall ha.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm