Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tflex
piddemannen skrev:
Tflex skrev:När man talar om trollen...! Imorgon ska pärlan hämtas, ska bli kul att se den uppdaterade interiören.
Gratinerar till en fin bil :D
Tackar för gratineringen :wink:
Användarvisningsbild
av piddemannen
Nu finns äntligen bilen hos handlaren, MEN mu får den vänta där på "tills de har tid" att ta in den. Kollade på gården och där var typ 75-100 nya bilar som väntade på att bli iordningställda.
Kollade sen i verkstaden och där var inte en enda "nybil" inne för att göras klar. De sa att "service och rep går före nybilar" ja tack för den. Bilen är ju redan såld resonerar de. MEN om de inte har tid för Sture 75 år som ska ha service på sin 15 år gamla 940 så går han till någon annan. Därför får nybilar stå tillbaka. :roll:
av Petzzon
piddemannen skrev:Nu finns äntligen bilen hos handlaren, MEN mu får den vänta där på "tills de har tid" att ta in den. Kollade på gården och där var typ 75-100 nya bilar som väntade på att bli iordningställda.
Kollade sen i verkstaden och där var inte en enda "nybil" inne för att göras klar. De sa att "service och rep går före nybilar" ja tack för den. Bilen är ju redan såld resonerar de. MEN om de inte har tid för Sture 75 år som ska ha service på sin 15 år gamla 940 så går han till någon annan. Därför får nybilar stå tillbaka. :roll:
I allmänhet inte samma personer som gör dessa jobb. Krävs inte riktigt samma utbildning samt kunskapsnivå för att iordningställa en ny bil.
Dessutom vet jag att nya bilarna ofta görs iordning av ett kvällsskift för att på så sätt utnyttja lokaren maximalt
av irie
Fick min V60 D5 R-Design innan prel. leveransvecka. Beställde v.43 och skulle levereras v.2, detta ändrades till v.52 men pga resursbrist kring jul/nyår så fick jag den på tisdagen v.1.

Är grymt nöjd kan jag tillägga. ;)
av mojja
För vissa har väntans tider tagit slut för andra precis börjat. Fick prel leverans i slutet på maj på en xc60 jag beställt idag :(
Användarvisningsbild
av piddemannen
JIPPI har nu fått datum för leverans och de är nämligen på Fredag :shock: :shock: :o :o O yessss
Fan vad veckan blir lång nu 8)
Användarvisningsbild
av piddemannen
mojja skrev:För vissa har väntans tider tagit slut för andra precis börjat. Fick prel leverans i slutet på maj på en xc60 jag beställt idag :(
De känns ju väldigt långt borta :roll:
Jag lider med dig
Användarvisningsbild
av piddemannen
Jag lovar att fota och lägga upp, någon ville ha bilder på D design kåpan med delbart drag.
av irie
piddemannen skrev:JIPPI har nu fått datum för leverans och de är nämligen på Fredag :shock: :shock: :o :o O yessss
Fan vad veckan blir lång nu 8)
Grattis, bara att hoppas det inte är Groundhog Day i dag då. ;)

(refererar till filmen "Måndag hela veckan" med Bill Murray för dom som missade det). ;)
Användarvisningsbild
av petkas
Fick veta i går att leveransen på min nya XC60 3D summum hade tidigare lagts till vecka 10,men som tur är så kom jag överens med handlaren att jag kan hämta ut den tidigast andra veckan i april(det var jag som ville det),han lovade att flytta fram andra bilar före i leverans servicen,har ju inbytesbilen att ratta med så länge,forhoppningvis så har vägarna hunnit torka upp ordentligt tills dess. :wink:
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]