Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
oskobe skrev:Hur ofta får man akut punktering på en väg utan mobiltäckning (inkl. 112 täckning) 2010?
Ringer du 112 när du får punktering ????

Har själv åkt på 4 st punkteringar under inte allt för lång tid. Inte fan har man tid att ringa och vänta timmavis på någon svindyr assistans, man slänger ju bara på reserven och kör vidare glad i hågen och får däcket fixat när man har tid.

Ännu värre är det ju när man som vi åkte europa runt inkl öst.

En bil som inte kan ha ett reservhjul med tvekar jag faktiskt allvarligt att köpa överhuvudtaget..

Volvo Assistans EN EXTRA VÄN PÅ VÄGEN
I alla nya Volvobilar* ingår ett års fri Volvo Assistans. Det innebär att vi lovar att hjälpa dig så fort du får problem med din bil. Dygnet runt och i alla västeuropeiska länder
av Doby
Ett problem är all snö som samlas under motorhusens bakkant, framför/nedanför vindrutan. Den smälter och fryser, och sitter fast. Och där har vindrutetorkarna sitt viloläge vilket göra att det bildas is i torkarbladen - och rutan blir inte ren. Torkarna är av det moderna slaget där det är extra svårt att få loss isen från gummit. Bak är det på liknande vis. Torkarbladet blir snabbt en enda iskoka, som vägrar att smälta eftersom bakbakrutan inte har någon värmetrådar just där.

Detta problem har jag på min V50 också, ända dåliga grejen med den. Värmeslinga i rutan tack!!
av mattiasu
Jag har kört min V60 nästan 500 mil och det uteslutande på både stor och mindre vinterväg. Upplever ingen som helst spårning och bilen går urtryggt i kurvorna.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Gillar inte Collin, han gnäller och hackar på volvo hela tiden!
av Lazy
mattiasu skrev:Jag har kört min V60 nästan 500 mil och det uteslutande på både stor och mindre vinterväg. Upplever ingen som helst spårning och bilen går urtryggt i kurvorna.
Kul att höra, hoppas fler hör av sej här på forumet som har köpt/kommer att köpa V60 och säger era åsikter, dessa känns mycket mer trovärdiga än de som kommer från en bitter gammal man som Collin ;-//
av MagnusVäxjö
Problemet med denna typ av journalister och även andra för den delen är att man lever kvar
och tror att en volvo skall vara på ett viss sätt. Alla jämförelser görs med utgångspunkt från 245, 745, 855 osv. Volvo försöker bli större för att kunna överleva och gör idag bilar som skall passa mer marknader och andra kunder, gärna med mer pengar. Dom efterfrågar inte samma sak som 745 kunden gjorde.

jag själv är typexemplet jag är ca30 år och har inte barn osv. Med de bilar volvo hade för 10 år sedan så hade jag aldrig köpt en ny Volvo. Dom var för tråkiga helt enkelt, jag tittade inte ens åt dom. Idag har jag en ny Volvo. Jag tror detta är en väldigt viktig del i förklaringen till att hans test blir som det blir.
av oskobe
MagnusVäxjö skrev:Problemet med denna typ av journalister och även andra för den delen är att man lever kvar
och tror att en volvo skall vara på ett viss sätt. Alla jämförelser görs med utgångspunkt från 245, 745, 855 osv. Volvo försöker bli större för att kunna överleva och gör idag bilar som skall passa mer marknader och andra kunder, gärna med mer pengar. Dom efterfrågar inte samma sak som 745 kunden gjorde.

jag själv är typexemplet jag är ca30 år och har inte barn osv. Med de bilar volvo hade för 10 år sedan så hade jag aldrig köpt en ny Volvo. Dom var för tråkiga helt enkelt, jag tittade inte ens åt dom. Idag har jag en ny Volvo. Jag tror detta är en väldigt viktig del i förklaringen till att hans test blir som det blir.
Jag håller fullständigt med. Dock kan jag tillägga att jag bara skulle kunna tänka mig XC60 eller V60 (som jag förhoppningsvis får levererad om ngn vecka!)
av Willis
MagnusVäxjö skrev:Problemet med denna typ av journalister och även andra för den delen är att man lever kvar

Årets bästa inlägg på Jagrullar.se, klockrent!
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag hyrde en S60 D3 Momentum manuell sista helgen i november. Körde den från Arlanda via Sundsvall till Åre i ett sträck. Det var den där veckan/helgen när det hade kommit så förbannat med snö. Den rullade på dubbfria Nokian Hakkapeliita R 215/55 -16.

Jag upplevde den som väldigt trygg och säker i sitt beteende. Inte vidare spårkänslig. Det flöt på bra genom snön. Kände aldrig att bilen gjorde något som inte var initierat av mig.
Däremot kan jag hålla med om att bakänden drev igen i snöröken. LED-bakljus har ju den egenheten att de lyser utan att avge värme. Därför driver det igen rätt bra där bak. :roll: (Nu var ju detta en S60. Måhända att V60 är annorlunda på den punkten.)
Ergonomibristerna han tar upp tycker jag bara är en vanesak. Hade inga problem att hitta rätt mellan värmeinställningen och radions vred. Tyckte att symbolen i infoskärmen för sätesvärmen var otydlig första gången. Sen var det inget problem.

Körde nästan 200 mil med den bilen den helgen. :-)-)
av Sharkbait
Ynot skrev:Sharkbait, är det dina egna erfarenheter av V60, eller köper du vad Collin säger utan att testa själv?

Alla som inte har provat V60 får inte yttra sig?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]