Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Har inte läst igenom alla trådar, det här kanske redan står någon annanstans i forumet.

I MY11 sitter en uppgraderad version av 2.4l dubbel-turbo dieseln (dvs 2.4d och D AWD) som är EURO 5 klassad. Den har ny insprutning (lik den i nya 2.0l D3) och en del andra förbättringar. Det leder bland annat till minskad förbrukning (6,6/7,0 mot tidigare 7,0/7,5) och naturligtvis mindre utsläpp. Framförallt är det andra utsläpp än CO2 som minskat.

Jag har fått det här som svar på en fråga till Volvo i GBG på vad som gjort att man kunde sänka förbrukningen från 7,0 till 6,6 på den manuella.

Jag är osäker på om den nya motorn letat sig ner i XC70 eller om det är bara i XC60 den finns, infon på volvocars.se tyder på att det är så.
Användarvisningsbild
av na96gen
XC90_Executive skrev: En nyhet till XC60 är en till 20"-fälg. Heter "Talitha". Finns i två versioner - Diamond Cut/Silverstone och Diamond Cut/Dark Grey Matt.
Bild

Har inte bestämt mig riktigt, är de snygga?
av Twendor
Jeg bestiller Talitta 20 i Diamond cut i morgen.
En riktig snygg felg, som passer bilen godt.
En annen som jeg kommer å bestille er Fenrir 19 til vinterhjulene.
Mvh Twendor
av riha
Intressant att se att i den nya broschyren så är det andra förbrukningssiffror jämfört med vad som står på deras webb samt vad som står med i den tyska prislista som är länkad i annan tråd här inne.

Numera i svenska broschyren så står det att blandad förbrukning för D3AWD manuell samt D5 AWD manell är 6.2l/100km.

På hemsidan och i tyska prislistan står det 5.6l/100km.

Volvo suger på att vara syncad när det gäller korrekt information.

Jag har ställt frågan vidare till ÅF som får ta och kolla upp det.

I broschyren så skriver de också hej vilt om att DRIVe har start/stopp och så vidare, nämner inte det för varken D3AWD eller D5 AWD med manuella lådor, dock kan man hitta på en annan sida i en mindre text att alla dieslar med manuella lådor har start/stopp.

Det borde väl vara en BRA info att skriva ut på ALLA berörda modeller, jag ser ju det som ett plus och försäljningsargument, även på de större motorerna.
av Twendor
På Volvocars S60 R-Design vises bilen innvendig: Der vises de lyse kontrastsømmene i skinnstolene.

http://www.volvocars.com/no/all-cars/vo ... riorR.aspx

Vil disse setene bli levert til XC60 R-design også?
Eller vil de bare bli levert til S60/V60-R-design.

Med vennlig hilsen Twendor.
av Twendor
Takker takker :-)-)
Da er valget ang interiøret i neste bilen bestemt. :D

Mvh Twendor

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]