Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Hur vill Volvo att detta ska bli en ny storsäljare om man hela tiden drar tillbaka tillval som kunden redan har gjort vid beställning? De som har beställt tröttnar kanske o drar tillbaka ordern och väljer ett annat märke. Väldigt klyftigt av volvo att göra så här när man befinner sig i en ekonomisk kris.
För att dom är stressade och pressade att få ut modellen så snart som möjligt på marknaden. Dom vill ju bara få in ordrarna så att inte kunder går till t ex Q5. T o m ägaren Ford har uttyckt sitt missnöje med hur lanseringen av denna modell gått till. Det är synd. Hade dom väntat kanske ca. 6 månader- 1 år med lanseringen så hade det kanske blivit rätt från början, men då skulle dom förmodligen tappat alldeles för mycket till konkurrenterna.
FiddeUBC skrev:Hur vill Volvo att detta ska bli en ny storsäljare om man hela tiden drar tillbaka tillval som kunden redan har gjort vid beställning? De som har beställt tröttnar kanske o drar tillbaka ordern och väljer ett annat märke. Väldigt klyftigt av volvo att göra så här när man befinner sig i en ekonomisk kris.
Helatiden drar tillbaka tillval?

T6 'skrotades' för att extremt få köpte den. Elbakluckan strular, så den har tillfälligt tagits bort. Jag tror att det hade blivit betydligt mer snack om dom låtit elbakluckan varit kvar när dom vet att den kommer krångla!
XC90_Executive skrev:
Helatiden drar tillbaka tillval?

T6 'skrotades' för att extremt få köpte den. Elbakluckan strular, så den har tillfälligt tagits bort. Jag tror att det hade blivit betydligt mer snack om dom låtit elbakluckan varit kvar när dom vet att den kommer krångla!
Jag måste bara få kommentera, Inte många som köper T6,, De har ju inte kommit ut några bilar till provkörning ännu! :roll: Man kanske vill provköra före?

---

Hur många V70 T6 är sålda nu?

/Kalle
~Kalle~ skrev:Jag måste bara få kommentera, Inte många som köper T6,, De har ju inte kommit ut några bilar till provkörning ännu! :roll: Man kanske vill provköra före?

---

Hur många V70 T6 är sålda nu?
Vill man inte provköra en XC60 2.4D/D5 innan man slår till då!? :roll:

Det räcker ju att ta ut en V70 T6 så får man känna på motorn. Vet inte hur många V70 T6 som är sålda, men betydligt mer än XC60 T6 iallfall.
Vad jag har hört så beror detta på att en underleverantör inte får fram komponenterna till produktionsstart. Detta är för mig oerhört frustrerande, för det betyder att jag som beställde bilen i våras inte får ett tillval jag valt, medans personen som beställde efter mig (och har leverans låt säga 4 veckor efter mig) får tillvalet utan några problem.

Är det någon som varit med om något liknande vid en tidigare lansering? Isf, hur kompenserades ni? Dök det upp en kampanj senare för att få det installerat?

Jaja, oavsett så har jag inte bestämt mig om jag skall ta tillbaka min beställning och går för Audis Q5:a istället. Får väl avvakta lite till... :evil:
Jag inväntar svar på vad som gäller angående leverans med elektrisk lucka, om den kommer i mars/april så väntar jag med min bil tills dess. Jag tar för givet att dom inte levererar en bil jag inte vill ha, utan att jag ligger i kön för detta tillval. Jag har vecka 2 på min bil.
Jag har fått v.50 på min bil vilket verkar vara ganska tidigt. Men när jag läser lite nogrannare på leveransinfo sidan så ser jag att Panoramataket inte står med någonstans? Någon mer som reflekterat över detta? Får väl ringa säljaren igen :)
Alltså jag ska snart byta till Ny V50 D5 och jag hoppas verkligen inte att det tar lika lång tid för mig som för er som beställt XC60, jag tycker det är rätt bedrövligt att det får gå till så här. Har man gjort en produkt som man går ut o säljer så får man fan stå sitt kast och sälja den också. Detta borde de ha tänkt på långt innan de la ut bilen så ÅF kunde lägga bilar på order.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]