- ons 04 jan 2017, 18:37
#1137563
Dra ut sladd och allt uppe vid vindrutan om du måste stänga huven för där är det gummilist.
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:Dra ut sladd och allt uppe vid vindrutan om du måste stänga huven för där är det gummilist.Ja, det låter ju smartare förstås :) Tack för det.
CabBO skrev:Derank skrev:Du behöver inte koppla bort något, ladda på baraTack för ditt svar.
Finns det någon bra underhållsladdare jag kan köpa och använda när bilen står i ett flerparkringshus med strömuttag. Jag måste ha motorhuven stängd under nattid då laddning sker på grund av stöld- och sabotagerisk. Försöker hitta en laddare med flat el-kontakt som kan stickas genom grillen.
Derank skrev:Tack Derank.CabBO skrev:Derank skrev:Du behöver inte koppla bort något, ladda på baraTack för ditt svar.
Finns det någon bra underhållsladdare jag kan köpa och använda när bilen står i ett flerparkringshus med strömuttag. Jag måste ha motorhuven stängd under nattid då laddning sker på grund av stöld- och sabotagerisk. Försöker hitta en laddare med flat el-kontakt som kan stickas genom grillen.
Har noll koll på laddare, jag har aldrig behövt ladda mitt, och på jobbet har vi kört med Global laddare så länge jag kan minnas, så det är i princip de enda jag har använt mig av. men de använder vi enbart för att de klarar av att starta från 0v. vi har några tusen elmaskiner att underhålla och det händer mer än en gång att de är stendöda. Tror de är overkill för normalanvändning, de kostar en slant:
https://www.global.se/start-traktion/so ... fo?a=90127
CabBO skrev:Tack för förslag. Jag tittade på olika laddare, men valde till slut denna:Den är i klenaste laget men funkar.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-608060/
Hyfsat pris och lovar ju det jag behöver.
Perra83 skrev:CabBO skrev:Tack för förslag. Jag tittade på olika laddare, men valde till slut denna:Den är i klenaste laget men funkar.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-608060/
Hyfsat pris och lovar ju det jag behöver.
CabBO skrev:Ja faktiskt. Tar lång tid att ladda stora batterier som sitter i dieslarna. Speciellt när det är kallt. Jag märkte stor skillnad när jag gick från 3,6A till 5A. Nu har ja även en MXS10.Perra83 skrev:CabBO skrev:Tack för förslag. Jag tittade på olika laddare, men valde till slut denna:Den är i klenaste laget men funkar.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-608060/
Hyfsat pris och lovar ju det jag behöver.
Du menar att Laddstyrka på 3,6 A är för klent mot en på 5 A ?
På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]