Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MB77
Tycker detta låter lite konstigt, vad gör att man får den lilla eller stora? Är det tillgången eller är det något annat?
Även om man får den lilla, så ska ju självklart rattvärmen vara lika varm som med den stora. Detta är ju något som man kan kräva när man köper en ny bil.

Kan det vara så att den lilla generaton är för en annan markand egentligen?
kom nyss hem från jobbet.

Detta måste vara ett skämt?

Hade på stolsvärmen, rattvärmen och värmen i bakrutan, kände ingen värme i varken stolen eller ratten,

Dom demo bilar jag har testkört hade normal värme när man använde dessa saker tillsammans. Och då var det kortare turer än min hemresa från jobbet på ca 3,5mil

Tänker se om man kan kontakta Volvo direkt på något sett,
Och komma till rätta med detta,
För mig tar det fyra minuter att köra till jobbet.
Rattvärme, vindrutevärme och stolsvärme. Allt hinner komma igång innan jag är framme. Då från iskall bil.
Är det snöigt och slaskigt är även speglar och bakrutevärmen på.
Vid längre turer blir ratten lite varm så då stänger jag av den. Nog finns det power i den allt så det räcker.

Iofs VEA motor som skulle ha kraftigare generator.
Användarvisningsbild
av Derank
Nä, säger som perra, värmen kommer direkt på på ratten och stolarna. Och hos mig är allt på full Pelle hela vintern,
Låter jättekonstigt!?
Inte fått min ännu, men på polarens D4 AWD Classic som jag lånade i helgen kom värmen också direkt och med rejäl effekt. Ca -10grader och värmaren hade gått några minuter så det var fortfarande kallt i kupén. Stängde ratten efter 5-10 minuter, tyckte det blev för varmt och likaså stolen...
Kontakta din ÅF igen, det är ju helt klart "något fel på din bil"... (Volvo kommer förmodligen bara hänvisa till din ÅF, det är ju tyvärr så kontaktvägarna ser ut...)
På min D4 AWD Classic så blir ratten och stolen så varma så man måste stänga av värmen efter 5-10 min.
Något är ju helt klart fel på din bil. Det kanske är någon mjukvara som behöver återställas? Det känns inte som att det borde vara generatorn som är för liten. Testa att stänga av alla strömförbrukare förutom t.ex. rattvärmen. Då ska definitivt även en liten generator räcka till.
Varit hos bilia för en stund sedan, det är tydligen mer folk som har hört av sig ang saknande värme i stol och ratt, nu när det börjar bli kyligt.

Sprattlas, precis det är så jag har känt, när man sätter på värmen så blir den så varm att man stänger av den efter en stund, iaf på dem demo bilar vi testade.

Visst blir ratten lite varmare när jag endast använder rattvärmen, men så snabbt mer grejer blir inkopplade, så försvinner, värmen, iaf i min bil, inte på dem demo bilar jag har testat, då satte jag på det mesta inklusive en USB laddare.

Aja Volvo har iaf fått till sig infon från bilia, dem har samlat alla fordon med det problemet och skickat iväg det,nu är det bara att vänta och se vad Volvo kommer att göra, jag är iaf långt ifrån att vara den enda med problemet.

Nu ska bilen in ändå på torsdag, fick ett sensor fel på vänstra främre kant, dom kan ju alltid ta en titt på detta ändå, jag hoppas att det är något fel,

Tack för all feedback
Användarvisningsbild
av Derank
Rattvärmen regleras ju efter omgivningstemperaturen, jag behöver då aldrig slå av den, den blir svalare ju varmare det blir i kupen och håller sig småljummen då det har blivit riktigt varmt i bilen..

Kan tillägga att allt är på full pelle den här årstiden, rumpvärmen, rattvärme, slår på extravärmare och full pelle på värmereglaget och spegelvärme osv, aalt som bara går, och det är alltid på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017