Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:
KrilleW skrev:Uppenbarligen har vi olika krav på ljud. Jag blev kraftigt besviken på hur PS lät.

Vad lyssnar ni på för typ av musik ni som tycker det låter bra?
Det tog 2000 mil att ställa in, och efter det har båda mellanregistrena i framdörrarna dött. Men jag lyssnar på allt möjligt och omöjligt. Aldrig radio dock, har bara TP inställt.
Uppskattar rent ljud med hög volym. Är man ute efter sub-ljud är det helt fel (i v60)
Eller kan man få sub numera?

Ingen aning om man kan få sub i V60, men i XC60 går det. Jag är mycket för rent ljud också. Tyvärr tycker jag PS gått ned sig sedan de gick ifrån Dynaudio. Bortsett från nya XC90 B&W som är bland det bästa fabriksmonterade ljudet jag hört i en bil! Sedan kostar det ju därefter också :)
PS låter inte bra, men bättre än HP och man har ju inga andra alternativ. , lyssnar man enbart på radio klarar man sig men har man den minsta fundering på att lyssna på tex Spotify är det bara PS + sub som gäller i xc60,tycker jag.
Det är väl lite samma sak där, beror ju på, jag håller mig runt de stora vägarna och i stan och har alltid numret till assistans tillgängligt. och jag kan inte minnas när jag fick punka sist, måste vara en sisådär 20år sedan. Jag har inet ens en domkraft i min, det var tydligen tillval.

De fins ju de som har med sig hela överlevnadskittet i bilen, spade, ficklampa, värmefilt, extrasockar, jacka, handskar, bogserlina, konservburkar, lysstavar osv osv osv....jag har inte ett skit i bilen.

Ligger man och kör runt i lappmarkens ödeträskt el ofta besöker byggarbetsplatser där det brukar ligga all möjlig skit på backen kan det väl vara bra med ett reservhjul, så man snabbt kan komma vidare.

Punkteringsprayen funkar ju inte om du får en större reva el så.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
blundahl skrev:Reservhjul är det nått man bör ta?
Som sagt, det är ju en bedömning man får göra, hur man brukar bilen. Inom landets gränser och i väst bör ju assistansen vara tillräckligt (om kompressorn inte räcker till). Jag däremot som kör en del i öst, värdesätter ett extra däck.
Jag resonerade såhär.. Hemmavid behöver jag inget reservhjul, det löser sig ändå. Är jag borta någonstans har jag sannolikt så mycket grejer i bagaget att jag ändå inte skulle kunna få med mig det gigantiska punkterade hjulet, så då gör reservhjulet ingen nytta ändå:)
Ja nu har sista dagen gått för att ändra specen :D
Till slut så blev det så här :lol:

ICE WHITE XC60 Summum D4 6-stegad Automat AWD 18" WHEEL LEDA GLOSSY BLACK

Lastpaketet
Drag, fast
Progressiv hastighetsberoende servo
Klimatpaketet
El uppvärmda spolarmunstycken
Parkeringssensor fram och bak

Det har varit mycket ändringar och fundringar för jag började men XC60 Momentum som till slut blev en Summum :-)-)
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]