Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
fjohan82 skrev:Står en grå i Borås för 425'... Dock med ganska många mil, men lockelsen är stor. 8)
Nej, finna inga gråa polestar, inte original iaf. Svart, blå, silver och vit finns.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Rudolfs skrev:
fjohan82 skrev:Står en grå i Borås för 425'... Dock med ganska många mil, men lockelsen är stor. 8)
Nej, finna inga gråa polestar, inte original iaf. Svart, blå, silver och vit finns.
Märk ord...
av Schmoyoho
Kör en S80 V8 som jag förstås inte heller köpte för förbrukningens skull men har på sistone försökt se vad jag kan pressa ner den i, bara för att. Man stirrar sig lätt blind dock, måste nog göra som MartinS skriver och sluta nollställa snittförbrukningen.

Snittet över ca 2500 mil är 1,2 l/mil mätt vid pump vilket jag tyckt varit högt med tanke på jag hälften av vad jag är kör är landsvägspendling, men 3.2:or och T6:or har ju snitt inte långt under så det får väl räknas som helt okej. 1,46 hamnade jag på som mest under sommaren och som lägst har jag legat på lite över 0,9 l/mil när jag kört en längre sträcka i skyltad fart. 0,8X går att krypa ner i om man kör lugnt och försiktigt, klart godkänt för 4,4 liter och två ton.
av Rudolfs
fjohan82 skrev:
Rudolfs skrev:
Märk ord...
Nej, Det gjorde jag inte, För grå är en helt egen färg. Du köper inte en silvrig bil o kollar den grå, Då är man helt jäkla ointresserad av bilar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Min silvriga S40 jag hade för en tid sedan var Grå enligt registreringsbeviset, trots att transportstyrelsen är intresserade av bilar...
Användarvisningsbild
av TommyP86
svergie2 skrev:
TommyP86 skrev:Lite OT, men varför i hela världen har volvo inte med snitthastigheten i körstatistiken? Den är ju med i alla andra bilar
Den finns, men man använder tumhjulet på blinkersspaken för att se den.

Skickat från min OnePlus 3
Det är färddatorn det.
av Schmoyoho
MartinS skrev:Min silvriga S40 jag hade för en tid sedan var Grå enligt registreringsbeviset, trots att transportstyrelsen är intresserade av bilar...
Min lack heter oyster gray pearl och den heter också grå i registreringsbeviset.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Läser tråden och inser att det var synd att inte min XC60 D4 AWD MY16 fanns i bensinversion med den mycket uppskattade 6-cyl T6 motorn på 304 hk (?). Då bortser jag helt från andra fördelar dieslar har.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]