Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Lövet skrev:Tanken är väl att om man är missnöjd med prestandan så är det väl för att har testat att utnyttja den ofta? Annars känns det osannolikt att man skulle vilja öka den.

Men jag tror inte heller Polestar sliter mer på bilen. Dock inget jag skulle betala extra för begagnat.
Sen är väl inte riktigt förstahandsvalet för de som laddar på ordentligt, det är mer slipstrim om jag får säga mitt.
Användarvisningsbild
av grillchips
TommyP86 skrev: Sen är väl inte riktigt förstahandsvalet för de som laddar på ordentligt, det är mer slipstrim om jag får säga mitt.
:lol: :lol: :lol: :lol: :-)-)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TommyP86 skrev:
Lövet skrev:Tanken är väl att om man är missnöjd med prestandan så är det väl för att har testat att utnyttja den ofta? Annars känns det osannolikt att man skulle vilja öka den.

Men jag tror inte heller Polestar sliter mer på bilen. Dock inget jag skulle betala extra för begagnat.
Sen är väl inte riktigt förstahandsvalet för de som laddar på ordentligt, det är mer slipstrim om jag får säga mitt.
Fast vill man slippa slipstrimmet och hellre vill ha hipstertrimmet så utgår nödvändiga garantier. Jag hade dock aldrig betalat för detta.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
iigloo skrev:Andrahandsvärdet påverkas tyvärr inte.
Möjligtvis inte, men jag skulle dock alla dagar i veckan hellre ta en T3 som är optimerad till en T4:a i det fall jag valde mellan den och en vanlig T3 för ca samma pris. Helt klart. Så jag tror mer det är underlättande för försäljningen. Huruvida det är så är nog upp till varje köpare, men jag skulle tänka så.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Så nu har jag fått min T3:a med Polestar. Av testkörningen att döma så märker jag ingen som helst skillnad naturligtvis i vanlig körning i låga varv. Men när jag trycker på på i högre varv känns det en skillnad tycker jag.

Men fråga är: Är alltså T3:an och T4:an exakt 100% samma motor hårdvarumässigt? Dvs inget som helst som skiljer dom åt förutom mjukvaran alltså?
Användarvisningsbild
av iigloo
volvobrasse skrev:Så nu har jag fått min T3:a med Polestar. Av testkörningen att döma så märker jag ingen som helst skillnad naturligtvis i vanlig körning i låga varv. Men när jag trycker på på i högre varv känns det en skillnad tycker jag.

Men fråga är: Är alltså T3:an och T4:an exakt 100% samma motor hårdvarumässigt? Dvs inget som helst som skiljer dom åt förutom mjukvaran alltså?
Stämmer. T2, T3 och T4 är samma innan VEA dök upp
Användarvisningsbild
av Derank
Polestar är bortkastade pengar, kör Rica på din T3a det kommer märkas.
Användarvisningsbild
av Derank
Förstår de som vill bibehålla sina garantier. Men de kan lika gärna låta bli att chippa den för polestar ger numera ingenting irl.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Derank skrev:Polestar är bortkastade pengar, kör Rica på din T3a det kommer märkas.
Nja i mitt fall fick jag det gratis :) Samt jag fick ju en T4:a på köpet effektmässigt. Men det finna ju andra trim som är långt bättre. Men skulle dock inte riskera garantier. Jag skulle nog inte betala för något trim egentligen :)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]