Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
sparwen skrev:
Lövet skrev:Att köpa en diesel med korta körsträckor är dåligt av främst av anledningen att partikelfiltret förstörs av det.
Håller med om att det inte behöver vara en ekonomisk fråga dock, nu är vanligen bensin och diesel rätt lika kostnadsmässigt om man verkligen räknar alla kostnader.
Kanske jag som missat, men vart står det att de sträckor han kör är korta?
Bara för att man kör få mil per år innebär det väl inte att sträckorna man kör är korta?
Helt rätt, det behöver inte nödvändigtvis vara det. Men statistiskt sett lovar jag att det är det vanligaste ;-)
av XHI
Hallå allesammans. Jag vill bara säga att jag är så totalt toknöjd med bilen! Rullat 30 mil redan under helgen för att känna efter riktigt ordentligt om köpet vart bra, underbart kan jag väl sammanfatta det. Volvo On Cal - dieselvärmaren på genom telefonen, rullade in till jobbat genom köer etc 2 mil, drog enligt mätaren 0.5L. Återstår att se efter jag mätt en helt tank, jag ska dock inte pendla till jobbet med bilen, testade bara hur det känns att åka in till jobbet med bil istället för MC - Det blir kommunalt efter idag. x)

Tycker motorn låter riktigt skönt! Mörkt och mullrigt, stark och go, växlar riktigt mjukt och fint - inte som DSG men mycket behagligt. Min bil har 17" 235 profil vilket man känner när det blir lite ojämnt i marken - men i svängarna är det gött kött.

ETT fel dock! Jag ska ringa ALD för att få dem att fixa det: gummilisten på vindrutan (förarsida) "fladdrar" vid hastighet över 100km/h, jag tog och satte en liten tejpbit där men känner att de borde märkt det. Någon annan som känner igen problemet?
av Hoookan
Om du menar den gummilist som sitter intill stolpen vid framrutan för att täcka över rutans sida så har jag också haft de på min V60. De hände efter jag fick bytt rutan så är de ganska lätt att man kröker några av dessa tunna stålpinnar som ska hålla fast denna täcklist på plats. Fick åka tillbaka till glasmästaren där jag bytt rutan, han rengjorde och la i samma svarta massa som rutan sitter i så nu sitter täcklisten på plats.
av Freno
Haft samma problem angående listen efter vindrutebyte.
Finns clips på undersidan av listen som är lätta att snäppa bort och byta. Bytte ett och tryckte dit listen igen! Vill minnas att ett clips kostade kring 30-40 kr.
av XHI
Freno skrev:Haft samma problem angående listen efter vindrutebyte.
Finns clips på undersidan av listen som är lätta att snäppa bort och byta. Bytte ett och tryckte dit listen igen! Vill minnas att ett clips kostade kring 30-40 kr.
Hoookan skrev:Om du menar den gummilist som sitter intill stolpen vid framrutan för att täcka över rutans sida så har jag också haft de på min V60. De hände efter jag fick bytt rutan så är de ganska lätt att man kröker några av dessa tunna stålpinnar som ska hålla fast denna täcklist på plats. Fick åka tillbaka till glasmästaren där jag bytt rutan, han rengjorde och la i samma svarta massa som rutan sitter i så nu sitter täcklisten på plats.
Det var Volvo/Bilia som bytte rutan, jag ska dit på fredag morgon och de fixar det på en gång. (backjobb). För övrigt fortfarande ruggigt nöjd med bilen.

VOC har bara strulat en gång då jag inte kunde logga in, verkar hända då och då... :)

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]