Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
är ny på forumet här och behöver också hjälp med inkoppling. När jag mäter med multimetern så får jag inget utslag alls på vilken kabel jag ska klippa för signalen till rampen. Jag har en V60 2012 med xenon i halvljus med aktiva kurvljus och halogen i helljus och jag hörde att man behöver Can M8 modul men det kan ju inte stämma?
mackanw skrev:Hej!
är ny på forumet här och behöver också hjälp med inkoppling. När jag mäter med multimetern så får jag inget utslag alls på vilken kabel jag ska klippa för signalen till rampen. Jag har en V60 2012 med xenon i halvljus med aktiva kurvljus och halogen i helljus och jag hörde att man behöver Can M8 modul men det kan ju inte stämma?
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app kolla inlägg #8 hur jag gjorde. Nu har jag en V60 2014 så jag garanterar inte att det är samma på din.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Canbus behövs ej, har du på klart vilken som är styrström till helljus, 5 eller 9?
Inget fungerar om du har lossat kontakten från strålkastaren så för att kolla vilken som är styrström så använd polpenna och ta en nål och tryck genom isoleringen på kabeln när du testar slå på helljus.
Har du läst tråden mange240??På mattias v60 2012 är det tydligen stift 5,samma årsmodell som mackanw har och vill veta vilken det är. Om det är 9 på v40 2014 borde ju krilleees fungera men gör tydligen inte det. amullos v60 2014 pin 5, sommarbulks v60 2014 pin 9 så för att veta måste man mäta sig fram.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]