- ons 23 dec 2015, 15:13
#1031391
De mil jag kör motorväg utan batteri har jag legat på dryga 7l/100km när jag kört i ca 120km/h. När bilen fått för sig att ladda batteriet från dieselmotorn har det kortare perioder legat runt 9-10l/100km.. så det försöker jag undvika.
Om jag kör lite saktare runt 100-105km/h går det ner till 6-6,5l/100km.
Det har rätt stor påverkan om det t.ex är motvind och dåligt väder... då kan det öka 0,5l/100km.
Då min längsta resa än så länge är på 18 mil, och jag då startade med ca 80% batteri så har min totala förbrukning på sånna resor inte blivit värre än runt 5l/100km totalt.
Om jag kör lite saktare runt 100-105km/h går det ner till 6-6,5l/100km.
Det har rätt stor påverkan om det t.ex är motvind och dåligt väder... då kan det öka 0,5l/100km.
Då min längsta resa än så länge är på 18 mil, och jag då startade med ca 80% batteri så har min totala förbrukning på sånna resor inte blivit värre än runt 5l/100km totalt.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13