Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UltrAslan
Hej ni som tror att T4 Aut inte kommer iår när kan den tänkas komma senast?. När den kommer blir det isåfall med 6 växlade lådan som v60 eller 8 växlade.

Mvh
Användarvisningsbild
av V9097
UltrAslan skrev:Hej ni som tror att T4 Aut inte kommer iår när kan den tänkas komma senast?. När den kommer blir det isåfall med 6 växlade lådan som v60 eller 8 växlade.

Mvh
Jag har inte hört ett ord om att den sådan modell skall komma, så det blir svårt att spekulera om en tidpunkt. I april brukar nästa modellår presenteras.

Pratar du om en fyrhjulsdriven blir det antagligen med den 8-stegade lådan (samma setup som i V40CC T4 AWD). Är det en framhjulsdriven du vill ha blir den antagligen 6-stegad.
av UltrAslan
V9097 skrev:
UltrAslan skrev:Hej ni som tror att T4 Aut inte kommer iår när kan den tänkas komma senast?. När den kommer blir det isåfall med 6 växlade lådan som v60 eller 8 växlade.

Mvh
Jag har inte hört ett ord om att den sådan modell skall komma, så det blir svårt att spekulera om en tidpunkt. I april brukar nästa modellår presenteras.

Pratar du om en fyrhjulsdriven blir det antagligen med den 8-stegade lådan (samma setup som i V40CC T4 AWD). Är det en framhjulsdriven du vill ha blir den antagligen 6-stegad.
Hej, så om den kommer i april får man räkna med 8-12 veckor för bilbygget också?.

D3 är ju ca 20TSKR dyrare än T4 på v60 så det kr stor chans att man får T4 AWD 8 växlade för liknade pris som D3 FWD.

Mvh
Användarvisningsbild
av V9097
Risken är att du väntar förgäves, Volvo kanske inte alls presenterar en sådan modell.
av Verdi
UltrAslan skrev:
prahna skrev:När jag ser priset på en V60 CC och jämför med en xc70 så får man säga att visst xc70 är i slutfasen av livet men jäklar vad mycket man får för pengarna. Du har inte kikat på den?
Hej, vi har kikat på xc70 men den vart lika dyr med likadan paket och utrustning. Det man fick till x70 var D4 motor och DS paketet, annars är slutpriset desamma typ.

Sen är vi lite för unga för cx70 Bild

Mvh
Pratar man om "frugan" så är man absolut inte för ung för en XC70. ;) Du får en större bil på gott och ont. Betydligt mer utrymme och större komfort men lite klumpigare och sävligare.
av Verdi
UltrAslan skrev:
V9097 skrev:

Mvh

Hej, så om den kommer i april får man räkna med 8-12 veckor för bilbygget också?.

D3 är ju ca 20TSKR dyrare än T4 på v60 så det kr stor chans att man får T4 AWD 8 växlade för liknade pris som D3 FWD.

Mvh
Gör en totalkalkyl istället istället för att stirra dig blind på inköpspris. Och om priset är så tight, varför inte kika på lättare begagnade?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
simonhalmstad skrev:
Tycker dock att man får lite mer bil för pengarna om man väljer XC70, bättre standard utrustning & vad jag kan se så är den inte dyrare och den kommer med rätt stor sannolikhet ha ett bättre andrahandsvärde.
Varför tror du det?:) Jag tror tvärtom, i förhållande till insats på bil så kommer XC70 vara ännu mer gammal/uråldrad som modell än vad den är idag.

Den yngre generationen föredrar lika mycket utseende som "vi går och fiskar"-känslan:)
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]