- tis 29 dec 2015, 11:32
Dock så var frågan mest i jämnförelse med en vanlig trimmad D5 i höga hastigheter. Då blir väl elmotor, batteri och aut låda bara extra vikt och tröghet.
Oavsett så är Ricas trim det största argument för att välja Volvo över dyra BMW, Audi osv. som trots allt i utgångsläget har bättre dieselmotor jämnfört med Volvo.
Robban12 skrev:Robban - jag frågar bara dumt. Har inte haft nöjet att testa. Det är ju skitroligt att ordna en S5.EjS skrev:Ok. Det låter ju bra. Så kan man fundera på att köpa begagnad en D6 nästa gång. Den ska ju bara gå i power läget - så batterikapaciteten är ju inte så viktigt - man ska ju bara ha kapacitet för acceleration.
Jag tänkte bara att den extra vikten, aut lådan, och att den spinnar loss gjorde den marginellt snabbare än en manuell 275 hk awd?
Marginellt? Alltså upp till 150 så blir det sjukt mycket mer att gör med, här om dagen stod jag bredvid en Audi S5 quattro och när jag stämplade i trafikljuset så hade han inte en chans, när man närmar sig 120 så släpper man gasen för då började han komma ikapp. Men det var ju jobbigt för han kan man lugnt säga.
Dock så var frågan mest i jämnförelse med en vanlig trimmad D5 i höga hastigheter. Då blir väl elmotor, batteri och aut låda bara extra vikt och tröghet.
Oavsett så är Ricas trim det största argument för att välja Volvo över dyra BMW, Audi osv. som trots allt i utgångsläget har bättre dieselmotor jämnfört med Volvo.