Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thehellbillydeluxe
Det är ju en helt sjuk regel att bakljusen får vara släckta! Idag tokregnade det på dagen och bilar utan bakljus syntes oroväckande dåligt! Jag vill inte ha någon som sitter i baken för att jag inte syns! Tur baklusen fungerar!
Användarvisningsbild
av SvenB
Svaret är enkelt, de får inte köra med släckta bakljus om det regnar så mycket att det är nedsatt sikt..
Användarvisningsbild
av PaNi
SvenB skrev:Svaret är enkelt, de får inte köra med släckta bakljus om det regnar så mycket att det är nedsatt sikt..
Förvisso, men det hjälper ju inte att man inte får. Så länge de inte tänds automatiskt eller alltid är tända så kommer en liten del av bilarna på våra vägar att köras runt mörklagda. Om det sker pga slarv eller okunskap kan kvitta, de syns inte i alla fall. Det var helt enkelt bättre förr.
Användarvisningsbild
av SvenB
Allt var bättre förr. :D Eller kan det vara så att allt är sämre nu :?:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
SvenB skrev:
PaNi skrev: För att få bakljusen att lysa vrider jag ibland över till parkeringsljus men glömmer då ofta slå över till noll när jag parkerar.
Märkligt. Om jag står på parkeringsljus på min bil, slår det över till DRL (med släckta bakljus) så fort bilen körts några meter. Enda läget som bakljusen tänds är på halvljus och Auto vid skymning, regn, dimma och liknande förhållanden.
På nyare så är parkeringsljusläget DRL med tända bakljus när motorn är igång, och parkeringsljus vid avstängd motor.

/Kalle
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]

Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.